Pri pohone si bude možné vyberať, akumulátor bude len jeden.

Novinky Honda e pôjde vo Frankfurte do finále: V predaji sa objaví s dvomi verziami pohonu

Foto: Honda

6.9. 7:50 Sériový model si ponechal zapustené kľučky i kamery namiesto spätných zrkadiel, na výber bude s výkonom 136 alebo 154 koní. Akumulátor by mal vystačiť na prejdenie 220 kilometrov.

Počas predvlaňajšieho frankfurtského autosalóna prezentovala Honda koncept menom Urban EV, ktorý zaujal kombináciou retro dizajnu a elektrických vnútorností. Japonská automobilka odvtedy viackrát informovala o jeho sériovej verzii. Naposledy prezradila aj nejaké parametre a vo Frankfurte pôjde projekt akumulátorového hatchbacku do finále.

Sériový model sa od starších prototypov takmer nijak neodlišuje.
Sériový model sa od starších prototypov takmer nijak neodlišuje.
Zdroj: Honda

Na výstavisku budeme vidieť produkčnú verziu auta pokrsteného jednoducho písmenom „e“ bez ďalších prívlastkov. Ako sme predpokladali, od exemplárov označovaných za prototypy sa malý elektromobil nijak viditeľne nelíši. Zmeny sa týkajú len hŕstky drobností.

Honda e si zachovala nielen svoj základný dizajn, ale aj prvky ako zapustené kľučky oboch párov bočných dverí či kamery namiesto spätných zrkadiel. Tie sa len nedávno objavili v sériovo vyrábaných autách. Debutovali však na podstatne drahších modeloch, než má byť tento japonský elektromobil.

Interiér bude mať taktiež trochu retro tvary, ale aj päticu displejov.
Interiér bude mať taktiež trochu retro tvary, ale aj päticu displejov.
Zdroj: Honda

Interiér drobca sa taktiež nezmenil. Znamená to prítomnosť nevšednej palubnej dosky, ktorej vrchná časť obsiahne až päť samostatných obrazoviek. Dve krajné budú sprostredkúvať pohľad dozadu. Za volantom sa má nachádzať prístrojový panel, kým dvojica 12,3-palcových displejov sprostredkuje funkcie infotainmentu. Samozrejmosťou bude moderné vybavenie zahŕňajúce ovládanie hlasom.

Japonská automobilka hovorila v minulosti o výkone 110 kW (150 k), krútiacom momente 300 Nm a dojazde okolo 200 kilometrov na jedno nabitie. Konečné technické údaje sú o štipku lepšie. Hatchback má disponovať špičkovými hodnotami 113 kW (154 k) a 315 Nm, vďaka čomu akceleruje na stovku za približne 8 sekúnd. Maximálnu rýchlosť zatiaľ nepoznáme. No je pravdepodobné, že bude elektronicky obmedzená.

Pri pohone si bude možné vyberať, akumulátor bude len jeden.
Pri pohone si bude možné vyberať, akumulátor bude len jeden.
Zdroj: Honda

Elektromobil sa však nakoniec v predaji objaví s dvomi verziami pohonu. Ponuka bude obsahovať aj o niečo slabší model, ktorý dosiahne najviac 100 kW (136 k). V oboch prípadoch zabezpečia pohyb výhradne zadné kolesá. Honda si od tohto riešenia sľubuje dobré jazdné vlastnosti, pričom by to nemalo negatívne ovplyvniť efektivitu techniky.

Kapacitu palubnej batérie prezradil výrobca už dávnejšie, ide o 35,5 kWh. No podľa aktuálnych informácií by mal namiesto dvoch stoviek stačiť na prejdenie 220 kilometrov. Japonci pritom uvádzajú, že pomocou rýchlonabíjačky možno 80% energie načerpať za 30 minút.

Zatiaľ nie je jasné, koľko si bude automobilka za elektromobil pýtať.
Zatiaľ nie je jasné, koľko si bude automobilka za elektromobil pýtať.
Zdroj: Honda

Cenu si zatiaľ Honda necháva pre seba. Aktuálne však už na malý elektromobil s retro štýlom prijíma predbežné rezervácie, týka sa to Francúzska, Nemecka, Nórska a Veľkej Británie. Hatchback sa má predávať aj v ďalších krajinách. Zatiaľ nie je isté, či bude medzi nimi Slovensko.

Diskusia  ()

Video

Diskusia