Ford Fiesta ST

Novinky Ford Fiesta ST: Zostáva na špičke

Foto: Marek Pokrývka

13.3. 2017 12:49 Panika okolo pohonnej jednotky nemá reálne opodstatnenie, nátura ospevovaného hot-hatchu zostala podľa všetkého zachovaná.

Na prelome novembra a decembra debutovala už siedma generácia typu Fiesta. Ford ju rovno predviedol vo viacerých verziách, ku ktorým sa pred dvomi týždňami pridal športovo ladený model ST. Virtuálna premiéra tohto vozidla spôsobila slušný rozruch. Automobilka sa ho totiž rozhodla vybaviť trojvalcom, čím u mnohých upadol do nemilosti. Reálne opodstatnenie to však nemá.

Ford Fiesta ST upadol pre trojvalec u mnohých do nemilosti
Ford Fiesta ST upadol pre trojvalec u mnohých do nemilosti
Zdroj: Ford

S novinkou sme sa zoznámili na ženevskom autosalóne. Presvedčili sme sa, že kontroverzný motor nie je signálom o nejakej zásadnej zmene ospevovaného malého hot-hatchu. Jeho nátura zostala podľa všetkého zachovaná. Dôraz na dynamiku je evidentný: trojdverová karoséria je odetá do ostro tvarovaného bodykitu, ktorého súčasťou je veľký strešný spojler. Vzadu nájdeme malý difúzor.

Zvonku nás Fiesta ST upútala aj originálnymi osemnásťpalcovými diskami kolies, spod ktorých vykúkajú červené brzdiče. Rovnakú farbu majú označenia verzie. Tie nechýbajú ani v kabíne: nesie ich volant s hrubým splošteným vencom i dvojica anatomických sedadiel Recaro, ktoré aspoň od oka poskytujú v zákrutách dobrú oporu. Chýbať nesmú kovové pedále či hlavica radiacej páky.

Označenia verzie nájdeme aj na anatomických sedadlách
Označenia verzie nájdeme aj na anatomických sedadlách
Zdroj: Marek Pokrývka

Ako už bolo povedané, pod kapotou hatchbacku sa nachádzajú iba tri piesty. Agregát však má solídny zdvihový objem 1,5 litra. Ford už síce vyrába rovnaký veľký štvorvalec, no ten ani v najsilnejšom naladení neponúka také parametre ako novinka s nepárnym počtom spaľovacích priestorov. Dosahuje maximálny výkon 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 290 Nm.

Motor je spriahnutý so šesťstupňovým manuálom, nabrúsený model dokáže na stovku rozbehnúť za 6,7 sekundy. To je o dve desatiny menej než v prípade predchodcu s objemnejším srdcom. Kontroverzný motor pritom prispel k nižšej hmotnosti, z ktorej bude zasa ťažiť agilnosť na ceste. Už v minulosti pritom tento Ford patril k najlepšie jazdiacim automobilom segmentu B.

Športovo ladený model sa na stovku rozbehne za 6,7 sekundy
Športovo ladený model sa na stovku rozbehne za 6,7 sekundy
Zdroj: Marek Pokrývka

Všetko teda nasvedčuje tomu, že Fiesta ST zostáva na špičke svojej kategórie. Trojvalec túto pozíciu reálny nepodkopal. Subjektívnym problémom môže byť jeho zvukový charakter, ani v tomto smere však nemusíme čakať katastrofu. Napríklad obdobne koncipovaný motor koncernu BMW dokáže znieť príjemne športovo. Výrobca si iste dal na naladení agregátu záležať a nepochybujeme o tom, že panika sprevádzajúca premiéru malého hot-hatchu po budúcoročnom spustení predaja pominie.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia