ikona

Novinky De Tomaso je späť: Jeho novinka vyráža dych

Foto: De Tomaso

7.7. 12:48 Moderná prvotina firmy využíva rovnaké karbónové šasi ako hyperšport Apollo IE, no má dizajn inšpirovaný pretekárskymi autami zo 60. rokov. V interiéri hodnom označenia za umelecké dielo prekvapí manuálne radenie.

V priebehu ostatných dekád sme mohli vidieť množstvo pokusov o oživenie mŕtvych značiek, ktoré mali kedysi cveng. Momentálne sa medzi tieto mená zaraďuje De Tomaso. O plánoch na reinkarnáciu talianskej spoločnosti sme počuli v máji, realitou sa stali na Festivale rýchlosti v Goodwoode. Svoj debut si tam odbil model P72 ohurujúci dizajnom i stvárnením interiéru.

De Tomaso P72 je najväčšou hviezdou Festivalu rýchlosti
De Tomaso P72 je najväčšou hviezdou Festivalu rýchlosti
Zdroj: De Tomaso

Za vzkriesením kedysi slávnej automobilky stojí skupina Ideal Team Ventures vedená biznismenom z Hong Kongu, ktorá na troskách firmy Gumpert postavila šialený hyperšport Apollo Intensa Emozione. Dvojicu exotických kupé pritom spája viac než len rovnaké pozadie. Ich základom je identické karbónové šasi a spoločných má byť viacero ďalších technických komponentov. Z hľadiska výzoru však možno tieto automobily označiť za úplné protipóly.

Kým predvlani odhalené vozidlo známe pod skratkou IE dostalo futuristické tvary s množstvom hrán a aerodynamickych prvkov, moderná prvotina De Tomaso stavila na oblý dizajn plný odkazov na minulosť. Hlavnou inšpiráciou pri jeho tvorbe boli pretekárske autá zo 60. rokov. Staronový výrobca sa týmto projektom vrátil najmä k prototypu P70, na ktorý jeho novinka nadväzuje aj označením.

Dizajn evokuje staré súťažné autá Alfa Romeo či Ferrari
Dizajn evokuje staré súťažné autá Alfa Romeo či Ferrari
Zdroj: De Tomaso

Talianske kupé kombinuje nádherné krivky odeté do červeného kabáta s modernými LED svetlami na oboch koncoch a spodnou časťou karosérie tvarovanou prúdením vzduchu. Nechýba v nej karbónový predný spojler ani zadný difúzor. Dôležitou súčasťou vzhľadu tejto placky sú komplikované disky kolies medenej farby, ale tiež trčiace spätné zrkadlá a presklená kupola kabíny.

Vzhľadom na použitie rovnakého monokoku ako pri Apollo IE neprekvapí, že aj De Tomaso P72 disponuje nahor výklopnými dverami. Za nimi sa skrýva dvojmiestny interiér. Zhotovením vyráža dych, bez problémov totiž znesie porovnanie s vyšperkovanými kokpitmi produktov značiek Bugatti či Pagani. Popri uhlíkových vláknach a ozdobne čalúnených anatomických sedadlách za to môžu početné medené prvky. Najmä sústava podsvietených retro budíkov, ktorú dopĺňa odhalený mechanizmus manuálnej prevodovky. Aj vďaka nemu možno vnútorný priestor auta pokojne označiť za umelecké dielo.

Vyhotovenie interiéru je na absolútne špičkovej úrovni
Vyhotovenie interiéru je na absolútne špičkovej úrovni
Zdroj: De Tomaso

V dobe čoraz lepších automatov a dvojspojkových ústrojenstiev je ručné radenie pri vozidle takéhoto kalibru prekvapením. Jeho prítomnosť naznačuje použitie odlišného pohonu než má model Intensa Emozione, ktorý spája dvanásťvalec od Ferrari so sekvenčnou skriňou. Pri odhalení kupé De Tomaso P72 sme sa však žiadne technické detaily nedozvedeli.

Predsériové vozidlo prezentované v Goodwoode malo motor V12 z Maranella, no do finále sa dostať nemusí. Očakávame skôr siahnutie po amerických osemvalcoch. Práve tie totiž poháňali vozidlá tejto značky v minulosti, hlavným dodávateľom pohonných jednotiek bol Ford.

Vizualizácie karbónového monokoku neobsahujú motor
Vizualizácie karbónového monokoku neobsahujú motor
Zdroj: De Tomaso

Na bližšie špecifikovanie modelu P72 si budeme musieť ešte nejaký čas počkať. Napriek chýbajúcim detailom všetko nasvedčuje tomu, že De Tomaso je naozaj späť. Znovuzrodená firma už začína prijímať rezervácie na vozidlo predstavené pri príležitosti 60. výročia založenia značky. Predať chce 72 exemplárov, pričom za jeden z nich zaplatia záujemcovia najmenej 750-tisíc eur.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia