ikona

Novinky Corvette C7: Rozlúčka s motorom vpredu

Foto: Chevrolet

4.2. 11:31 Do predaja prichádza finálna séria siedmeho evolučného stupňa americkej legendy, dostupná je vo verziách Grand Sport a Z06.

Príprava konečných edícií je rozšírenou praxou, automobilky nimi dávajú zbohom končiacim typom či ich jednotlivým generáciám. Zväčša nejde o nič významné. No v prípade severoamerickej športovej ikony Corvette C7 má posledné vydanie špeciálnu príchuť, je to totiž rozlúčka s motorom vpredu. Už dlho chystaný nástupca presunie osemvalce doprostred.

Final Edition ukončuje jednu éru športového vozidla z USA
Final Edition ukončuje jednu éru športového vozidla z USA
Zdroj: Chevrolet

Bodku za vyše šiestimi dekádami s jednotnou základnou koncepciou dáva Chevrolet aj na európskych trhoch, kde napriek svojmu odchodu túto legendu naďalej predáva. Final Edition ponúkne pre kupé Grand Sport a Z06. Základným špecifikom sú dve špeciálne zvolené farby, na výber je oranžový lak Sebring Orange Tintcoat alebo sivý variant Ceramic Matrix Gray.

Karoséria americkej legendy disponuje v prípade voľby balíka Z07 karbónovým predným spojlerom a prahmi z rovnakého materiálu, vzadu doplnky pokračujú menším krídlom. Blatníky vypĺňajú čierne disky kolies obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2. Rovnakú farbu nesie viacero exteriérových dielcov, vrátane grafík v bočných partiách obsahujúcich označenie rozlúčkového vyhotovenia. Strmene karbónovo-keramických bŕzd Brembo sú odeté do striebornej.

Interiér rozlúčkovej verzie automobilka neukázala, no spomína čalúnenie čiernou kožou nappa a semišom s kontrastným prešívaním. V kabíne majú mať slovo aj lakované uhlíkové vlákna. Štandardné vybavenie asi bude slušné, obsahovať má aj palubnú telemetriu.

Podpis rozlúčkového špeciálnu sa nachádza v bočnej časti
Podpis rozlúčkového špeciálnu sa nachádza v bočnej časti
Zdroj: Chevrolet

Po technickej stránke zostalo vozidlo nezmenené. V prípade modelu Grand Sport hovoríme o atmosférickom osemvalci LT1 so zdvihovým objemom 6,2 litra a výkonom 343 kW (460 k), kým variant Z06 poháňa rovnako veľký kompresorom prepĺňaný agregát LT4. Ten produkuje maximálne až 485 kW (659 k). Kombinovať ho možno len so sedemstupňovým manuálom, slabšia verzia ponúka aj automat s ôsmimi stupňami.

Špeciálny model ukončujúci éru Corvette s motorom uloženým pod prednou kapotou prichádza aktuálne do predaja. Chevrolet si zaň na nemeckom trhu pýta od 116 500 eur, v prípade nadopovaného vyhotovenia je odrazovým mostíkom suma tesne pod hranicou 140-tisíc.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia