ikona

Novinky Citroën demonštruje pokrok: Hybrid i pre DS

Foto: Filip Kadlečík

3.10. 2018 17:00 Tlak na znižovanie produkcie škodlivých emisií je čoraz úpornejší. Automobilky sa chtiac-nechtiac musia prispôsobovať legislatíve a reagujú na ňu hybridizáciou modelového portfólia. Na túto vlnu aktuálne naskakuje i Citroën.

Francúzi na domácom autosalóne jasne ukazujú, kde vidia blízku budúcnosť automobilového priemyslu. Cestou elektrifikácie sa nevydáva len Renault, ale napríklad i Peugeot svojimi plug-in hybridmi či bezemisným konceptom. Tlak na znižovanie produkcie škodlivých splodín je drvivý a automobilky hľadajú riešenie. Zdá sa, že Citroën už to svoje našiel.

Citroën C5 Aircross časom dostane i plug-in hybridnú verziu schopnú prejsť na elektrinu až 50 kilometrov
Citroën C5 Aircross časom dostane i plug-in hybridnú verziu schopnú prejsť na elektrinu až 50 kilometrov
Zdroj: Filip Kadlečík

Automobilka so šípmi ozubeného kolesa v znaku na svojom stánku hrdo predvádzala model C5 Aircross, ktorý v najbližších mesiacoch konečne dorazí i na náš trh. Úloha vlajkovej lode značky bude veľkému SUV spriaznenému s Peugeotom 3008 pasovať ako uliata. V interiéri pôsobí solídnym dojmom, ponúka príjemné materiály a napríklad i digitálny prístrojový štít.

C5 Aircross bude naviac prvou lastovičkou v ponuke Citroënu, ktorá prejde na hybridné pohonné ústrojenstvo. Naznačil to koncept plug-in hybridu, ktorý ponúkne výkon 165 kW (224 k) či osemstupňovú samočinnú prevodovku. V čisto elektrickom režime by vozidlo malo byť schopné prekonať vzdialenosť na úrovni 50 kilometrov. Spaľovací motor sa pritom pri plne nabitej batérii bude spúšťať až po prekonaní tempa 130 km/h. Konkrétne termíny dostupnosti zatiaľ známe nie sú.

Luxusný DS7 Crossback taktiež nastupuje na čiastočne elektrickú cestu, pohľady priťahoval i fascinujúci koncept DS X E-Tense
Luxusný DS7 Crossback taktiež nastupuje na čiastočne elektrickú cestu, pohľady priťahoval i fascinujúci koncept DS X E-Tense
Zdroj: Filip Kadlečík

C5 Aircross PHEV nebude jediným hybridom automobilky. Prostredníctvom luxusnej divízie DS totiž Francúzi uviedli i DS7 Crossback PHEV. Ten by mal dostať dvojicu elektromotorov (jeden pre každú nápravu), pričom každý z nich má produkovať 80 kW (109 k). Počíta sa tu teda i s pohonom všetkých kolies, čo sa zatiaľ o menej prémiovom C5 Aircross PHEV povedať nedá.

Okrem elektrickej sily bude pri DS7 Crossback PHEV kolesami hýbať i spaľovacia zážihová jedna-šestka dopovaná turbom. Systémový výkon tu bude súhlasný s Peugeotom 3008 PHEV, ktorý taktiež ponúkne 221 kW (300 k) a 450 Nm. Luxusná štvorkolka by vďaka 13,2 kWh batérii mohla na jedno nabitie bez zapnutia bežného agregátu prejsť viac než 100 kilometrov. Do predaja by sa vrcholné DS7 malo dostať v priebehu roka 2019.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia