ikona Volkswagen T-Cross Breeze Concept

Novinky VW T-Cross: Bude takto vyzerať crossover Polo?

Foto: Auto BILD

1.3. 2016 12:59 Volkswagen avizoval v Ženeve predstaviť malé SUV vo veľkosti Nissan Juke. Napokon sa z toho vykľul terénny kabriolet a´la Range Rover Evoque. Štúdia však naznačuje, ako by mohol vyzerať nový sériový crossover blízky modelu Polo.

Crossoverová štúdia od VW s názvom T-Cross Breeze Concept s plátenou strechou sa stala ešte väčším prekvapením, než malé SUV Audi Q2, ktoré zažije premiéru rovnako na ženevskom autosalóne. Základom preň sa stal platforma budúcej generácie VW Polo. Sériová verzia, ktorá však dostane konvenčnú karosériu s piatimi dverami, bude súrodencom väčšieho budúceho SUV od VW – modelu T-Roc, so základom z modelu VW Golf, ktorý bude menší než nový Tiguan.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept
Volkswagen T-Cross Breeze Concept
Zdroj: Auto BILD

Malé nemecké SUV budú ponúkať s tradičnými benzínovými a naftovými pohonnými jednotkami, pravdepodobne sa však objaví aj plug-in hybridná verzia. Okrem pohonu predných kolies nebude chýbať ani možnosť voľby pohonu všetkých štyroch kolies. Konkurent modelov Nissan Juke, Mazda CX-3 a japonskej novinky Toyota C-HR zatiaľ o sebe veľa informácií neprezradil, niekoľko detailov však predsa len známych je.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept
Volkswagen T-Cross Breeze Concept
Zdroj: Auto BILD

Do dĺžky meria štúdia 4,13 metra, čím sa jednoznačne zaraďuje do kategórie malých crossoverov. Okrem plátenej strechy a 19-palcových diskov, ktoré v sériovom aute budú pravdepodobne len ťažko, sú charakteristickým znakom konceptu LED svetlomety s prstencami okolo reflektorov.

Ženevský crossover poháňa litrový prepĺňaný benzínový motor s výkonom 110 koní s maximálnym krútiacim momentom 175 Nm, ktorý je dostupný od 1 500 otáčok. Uvedené parametre 1,25 tony vážiacemu modelu stačia na zrýchlenie z nuly na stovku za 10,3 sekundy. Priemerná spotreba by sa mala podľa výrobcu pohybovať okolo 5 l/100 km.

Volkswagen T-Cross Breeze Concept
Volkswagen T-Cross Breeze Concept
Zdroj: Auto BILD

Výborný dojem urobil interiér štúdie, ak by sa k jeho kvalitám priblížil aj sériový model, nebola by to určite chyba. Napriek tomu, že na stredovej konzole takmer absolútne chýbajú klasické tlačidlá, posádka sa necíti nekomfortne a rýchlo získa prehľad o nastaveniach vozidla. Všetko sa ovláda cez dotykové displeje, ktorý rýchlo reagujú, a taktiež cez gestá. Vodič má pred sebou dve širokouhlé obrazovky, na ktorých si môže ľubovoľne usporiadať, čo chce mať zobrazené – od navigácie, cez aktuálnu rýchlosť, otáčky až po údaje palubného počítača. Toto ostatne poznáme už s viacerých sériových koncernových modelov. Do sériovej výroby sa Polo crossover dostane v roku 2017 a základná cena by mala byť podľa nemeckých médií nižšia ako 20 000 eur.

Zdroj: Michal Bednár

Video

Diskusia