ikona

Novinky Brutálne kombi Audi a najostrejší Mégane

Foto: Audi

31.3. 10:50 KLEBETY TÝŽDŇA Ford Bronco má mať odnímateľnú strechu i dvere, Honda testuje nástupcu typu Jazz a Porsche môže mať elektrickú vlajkovú loď.

Nové kombi RS6 a znovuzrodený Ford Bronco

Audi uviedlo počas minulého roka v poradí piatu generáciu typu A6, pričom po necelých dvoch mesiacoch sedan doplnilo vyhotovením kombi. Ďalšie rozširovanie modelového radu je len otázkou času. Súčasťou rodiny bude aj nabrúsený variant RS6 Avant, ktorý firma už dlhší čas testuje. Jeho najnovšie prototypy prekvapili. Disponujú totiž odlišnými svetlami, ktoré majú jednoduchšie tvary než na civilných exemplároch. Široké blatníky i mohutné oválne výfuky sú samozrejmosťou. Srdcom brutálnej novinky má byť vylepšený štvorlitrový osemvalec, hovorí sa o výkone až 478 kW (650 k).

V nabrúsenej verzii RS má mať toto Audi odlišné svetlomety
V nabrúsenej verzii RS má mať toto Audi odlišné svetlomety
Zdroj: Audi

Ford predvlani v januári oznámil, že plánuje návrat kedysi slávneho typu Bronco. O vozidle odvtedy kolujú rôzne informácie. Malo by ísť o drsný off-road s retro dizajnom, ktorého hlavným súperom bude asi Jeep Wrangler. Rovnako ako táto ikona má produkt Modrého oválu disponovať odnímateľnou strechou a dverami. No na rozdiel od „džípu“ bude mať spätné zrkadlá pripevnené na A-stĺpikoch, vodič o ne teda sňatím dvier nepríde. Terénne vozidlo má prísť v druhej polovici roka 2020.

Nástupca typu Jazz a športový Mercedes GLB

Honda Jazz dostane onedlho nástupcu. Jeho prototypy naznačujú, že vnútorný priestor bude opäť prioritou. Vozidlo hodné označenia za MPV bude mať v ďalšej generácii mohutnejšie svetlomety a prejde aj ďalšími úpravami. Údajne bude dostupné so širokou škálou pohonov, okrem klasického benzínu sa má vyrábať s hybridným srdcom i čisto elektrickou technikou. V jej prípade sa skloňuje dojazd na jedno nabitie na úrovni približne 300 kilometrov.

Jazz opäť dostane karosériu zaváňajúcu segmentom MPV
Jazz opäť dostane karosériu zaváňajúcu segmentom MPV
Zdroj: Honda

Mercedes-Benz plánuje ďalšiu expanziu svojho športovo-úžitkového portfólia. Privíta v ňom triedu GLB, ktorá vyplní medzeru a prinesie hranaté tvary a údajne tiež opciu sedemmiestnej konfigurácie. Napriek dôrazu na praktickosť príde aj vo výkonnej verzii. Na cestách sa prvýkrát podarilo nachytať model, ktorý pravdepodobne využije rovnakú techniku ako hatchback A35 a bude označený rovnakým číslom. Jeho uvedenie sa možno odohrá ešte v priebehu tohto roka.

Juke číslo dva a špičkové Porsche na batérie

Nissan Juke dostane onedlho nástupcu, jeho prototypy postupne zhadzujú hrubé maskovanie. Ich tvary potvrdzujú predpoklady. SUV síce dostane modernejšie a ostrejšie rysy, no dvojdielne svetlomety s okrúhlym hlavným modulom si ponechá. Vzadu sa objavia kúsky evokujúce Qashqai. Základný tvar ani rozmery sa veľmi meniť nemajú, rovnako ako skryté kľučky zadných dverí.

V niektorých detailoch sa Juke asi inšpiruje týmto konceptom
V niektorých detailoch sa Juke asi inšpiruje týmto konceptom
Zdroj: Nissan

Porsche vraj zvažuje prípravu novej vlajkovej lode, ktorá vyplní miesto po ukončení výroby hyperšportu 918 Spyder. Ten využíval plug-in hybridný pohon. Jeho nástupca by mohol spadať do novej elektrickej rodiny, ktorá bude obsahovať sedan Taycan, odvodené zvýšené kombi i budúci Macan. Nemci vraj pri vývoji extrémneho elektromobilu môžu využiť skúsenosti firmy Rimac. Aby mohol byť údajný vrchol portfólia konkurencieschopný, musí mať výkon vysoko v štvorcifernej sfére.

Ešte ostrejší Mégane a nový VW Amarok

Renault sa údajne nechce zmieriť s tým, že už nie je vládcom vozidiel s predným pohonom na Nürburgringu. Tento titul má aktuálne Honda Civic Type R. Na jej zdolanie nemá súčasný Mégane R.S. dostatok pary ani vo verzii Trophy, preto Francúzi pracujú na ešte drsnejšej verzii označenej písmenom R. Príde s upravenou prednou kapotou, nárazníkom bez typických svetiel a dvojmiestnym interiérom. Zadné sedadlá nahradí výstuha, okrem toho môžeme čakať ešte vyšší výkon. Bude to stačiť na zdolanie japonského konkurenta?

Najostrejší model Mégane má niesť štítok Trophy-R
Najostrejší model Mégane má niesť štítok Trophy-R
Zdroj: Renault

Volkswagen uzavrel začiatkom roka spoluprácu s automobilkou Ford. Pri podpise kolaborácie sa hovorilo najmä o spoločnom progrese v oblasti autonómneho jazdenia, jej prvým ovocím však bude čosi iné. Dvojica výrobcov má spoločne vyvíjať svoje pick-upy. V preklade to znamená, že Amarok bude stáť na rovnakej platforme ako Ranger. Na uvedenie súrodencov si však ešte počkáme. Podľa aktuálnych správ sa s nástupcami neráta skoro, pravdepodobne sa objavia až v roku 2022.

Informácie uvedené v článku nie sú oficiálne, automobilky ich zatiaľ nepotvrdili.

Použité fotografie sú ilustračné.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia