Ranná dopravná situacia na vjazde do Bratislavy z dialnice D1 zo Senca.

Novinky Boli by ste za? Kampaň vrcholí, vláda dnes nečakane navrhla zrušenie diaľničných známok

Foto: Matej Jankovič

12.2. 8:30 Podľa informácií Denníka E má Andrej Danko ambíciu cez vládu pretlačiť návrh na zrušenie diaľničných známok pre osobné autá.

Návrh na zrušenie diaľničnej známky je schválený

AKTUALIZOVANÉ: Vláda návrh na zrušenie diaľničných známok pre osobné vozidlá do 3,5 tony schválila, teraz poputuje do parlamentu, kde sa ním budú poslanci zaoberať v skrátenom konaní na mimoriadnej schôdzi.

Je pred voľbami a kampaň môžeme sledovať nielen na billboardoch, v televiziách či počas politických debát, ale aj priamo vo vláde. Slovenská národná strana (SNS) Andreja Danka má podľa predvolebných prieskumov veľmi neistú pozíciu a reálne existuje hrozba, že sa nedostane do parlamentu. O hlasy voličov sa bojí aj Smer a tak vládne strány na poslednú chvíľu zvolávajú zasadnutie vlády.

Populistické riešenia na voličov zaberajú, Smer sa preto má na dnešnej schôdzi podľa informácií Denníka E pokúsiť navrhnúť zvýšenie rodinných prídavkov na dvojnásobok, navrhnúť má aj zavedenie trinásteho dôchodku, ktoré v predvolebnej kampani avizoval už v roku 2010. Podobnou kartou reaguje aj SNS. Danko má trvať na tom, že sa bude rokovať aj o zrušení povinnosti zakúpiť si diaľničnú známku pre vozidlá do 3,5 tony, ktorá by sa dotkla fyzických i právnických osôb. V praxi to znamená asi toľko, že majitelia osobných vozidiel s hmotnosťou nižšou než 3 500 kg, či už bežný človek alebo firma, by boli oslobodení od kúpy diaľničnej známky.

K návrhu Andreja Danka sa už na sociálnej sieti stihol vyjadriť aj Štefan Kišš, riaditeľ novovzniknutého Útvaru hodnoty za peniaze na MF SR. Kišš jasne definoval cenovku tohto nápadu a vyčíslil ju na približne 80 miliónov eur, ktoré by každoročne chýbali pri snahe o dostavbu diaľnic. Práve nedostavané diaľnice používa ako hlavný argument Andrej Danko, ktorý hovorí, že kým diaľnice nebudú dokončené, ľudia by za ne platiť nemali. Čo si myslíte vy, boli by ste za zrušenie diaľničných známok tak, ako to navrhuje SNS?

Nedá sa mlčať

K tomuto návrhu musíme vyjadriť aj náš názor. Nepáči sa nám, že vláda používa štátny rozpočet na to, aby si robila predvolebnú kampaň. To, v akej situácii sú napríklad aj naše cesty, je presne dôsledkom podobných nekoncepčných nápadov, ktoré majú Slovákom zalepiť oči. Danko svoj nápad ocenil na 70 miliónov eur, ktoré podľa jeho slov "pri dostavbe (diaľnic) nebudú až tak chýbať.". Na mieste je otázka, prečo teda bez diaľničných známok po diaľniciach nejazdíme už roky, ale tento návrh prichádza pár týždňov pred voľbami? Navyše, iba pred niekoľkými rokmi sme milióny eur investovali do systému elektronických diaľničných známok. Teraz ich ideme rušiť?!

Anketa
Boli by ste za zrušenie diaľničných známok, keď je vopred zrejmé, že by sme ročne prichádzali o desiatky miliónov eur na dostavbu diaľnic?
  • 68%
  • 3%
  • 0%
  • 5%
  • 24%

Naši politici by si mali uvedomiť, že Slovensku a našim obyvateľom pomôžu predovšetkým dostavané diaľnice, ktoré sa budú budovať transparentne a stanú sa jednou z priorít. Je chyba manažmentu, že máme superdrahé diaľnice a že napríklad pri Žiline, na úseku diaľnice zo Strážova do Brodna, by sme za spomínaných 70 miliónov eur postavili iba niečo cez kilometer komplikovaného úseku. Aj to je však niečo. O tom, ako by desiatky miliónov mohli pomôcť cestnej ciesti v menej rozvinutých regiónoch Slovenska, snáď netreba ani hovoriť. Motoristi, nenechajme si zalepiť oči lacným "úplatkom", trvajme na tom, aby sa problém s diaľničnou sieťou riešil koncepčne a bez zbytočného populizmu.

Video

Diskusia