ikona

Novinky BMW X6: Nástupca priekopníka je odhalený

Foto: BMW

3.7. 17:54 Tretia generácia iks-šestky opäť vychádza z typu X5, no dizajnovo sa od neho líši viac než v minulosti. V predaji sa objaví so štvoricou motorov.

Bavori síce nevyrábali SUV-kupé ako úplne prví, no leví podiel na popularizácii takýchto vozidiel im nemožno uprieť. BMW X6 spôsobilo svojho času veľké haló. Konkurenti boli viac-menej prinútení reagovať na jeho popularitu a ich počet sa postupne zvyšoval. Originál dostal medzičasom druhú generáciu. Teraz prišiel čas na ďalšiu výmenu, na scénu prichádza číslo tri.

Oproti predchodcovi pôsobí BMW X6 ešte agresívnejšie
Oproti predchodcovi pôsobí BMW X6 ešte agresívnejšie
Zdroj: BMW

Dnešná premiéra evolúcie luxusnej iks-šestky bola očakávanou udalosťou, jej pokrvný príbuzný označený číslom päť totiž debutoval už pred rokom. Blížiace sa odhalenie potvrdil v týchto dňoch únik fotografií. Mníchov vyložil karty na stôl krátko po ňom, nástupca priekopníka trendovej kategórie je teda odhalený. A pre svojich priaznivcov si prichystal aj jedno prekvapenie.

Nová generácia vozidla vznikla opäť na základe typu X5, s ktorým má spoločných veľké množstvo prvkov. Dizajnové odlišnosti sú však tentokrát zvýraznené. Zamračené svetlomety sa síce nezmenili, no nárazník dostal ostrejšie tvary a upravená je tiež maska chladiča. Tá je natiahnutá do bokov a zakončená ostrými rohmi. Nečakanou správou je, že na želanie môže byť celý gril podsvietený. Prvok známy najmä zo sveta lacného tuningu už na internete vyvolal vášnivé reakcie.

Štíhle zadné svetlá nového SUV-kupé pripomínajú rad 8
Štíhle zadné svetlá nového SUV-kupé pripomínajú rad 8
Zdroj: BMW

Ďalším rozdielom medzi dvojicou príbuzných je stvárnenie výduchov na predných blatníkoch. Najzásadnejšie zmeny však nastali v zadnej časti, ktorá obsahuje okrem nápadne klesajúcej strechy aj štíhle svetlá evokujúce rad 8. V predstavenej verzii M50i je jej súčasťou aj difúzor či dvojica výrazne tvarovaných spojlerov. Jeden zakončuje strechu, druhý sa nachádza na veku kufra.

Oproti druhej generácii luxusného bavorského SUV-kupé došlo k úprave viacerých proporcií. Rázvor náprav narástol podľa očakávania na 2 975 mm, čo je rovnaká hodnota ako pri type X5. S ním sa zhoduje tiež štedrá šírka 2 004 milimetrov (+15 mm), kým dĺžka dynamicky tvarovanej karosérie dosahuje 4 935 mm (+26 mm). Kolesá majú priemer 19 až 22 palcov.

Od príbuzného typu X5 sa novinka odlišuje aj interiérom
Od príbuzného typu X5 sa novinka odlišuje aj interiérom
Zdroj: BMW

Vďaka svojím špecifikám pôsobí BMW X6 agresívnejšie než jeho predchodca i súčasný konvenčne tvarovaný súrodenec. Vzťah s ním nezaprie ani interiér, ktorý je na prvý pohľad identický. Bližší pohľad však odhalí viaceré rozdiely. Palubná doska je naoko nedotknutá, no automobilka upravila centrálny tunel či vnútorné panely dverí. Taktiež sa zmenilo umiestnenie niektorých častí LED osvetlenia integrovaného do obkladov.

Samozrejmosťou vychádzajúcou z klesajúcej strechy sú skromnejšie priestorové pomery na zadných sedadlách. Oproti iks-päťke je menší aj batožinový priestor, ktorý má rovnaký objem ako v druhej generácii. Základných 580 litrov možno sklopením operadiel zväčšiť na hodnotu 1 525 l. Inak sa toho vnútri veľa nezmenila, zhodná by mala byť ponuka technológií i komfortného vybavenia.

Modelovú paletu časom nepochybne obohatí verzia X6 M
Modelovú paletu časom nepochybne obohatí verzia X6 M
Zdroj: BMW

Technická stránka neprináša prekvapenia, keďže opäť čerpá z BMW X5. Paleta je však aspoň nateraz o niečo užšia. Benzín v nej reprezentuje model xDrive40i poháňaný trojlitrovým šesťvalcom dosahujúcim maximálny výkon 250 kW (340 k) a silnejší osemvalcový variant M50i, ktorý má pod kapotou srdce so zdvihovým objemom 4,4 litra. Známy motor produkuje najviac 390 kW (530 k).

Pri nafte majú zákazníci taktiež na výber, zvoliť si môžu vyhotovenie BMW X6 xDrive30d disponujúce klasickým trojlitrom naladeným na 195 kW (265 k) alebo štyrmi turbami prepĺňaný exemplár M50d disponujúci porciou 294 kW (400 k). Mníchov už zverejnil nemecké ceny týchto modelov. Za slabší diesel si plánuje na domácom trhu pýtať najmenej 75 850 eur, kým zážihová verzia V8 oblizuje cenou 100-tisícovú hranicu. Ostrý obchodný štart vozidla je naplánovaný na november.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia