BMW 430i Coupé.

Novinky BMW radu 4 oficiálne odhalené: Za radikálnym grilom skrýva najmä mild-hybridné motory

Foto: BMW

3.6. 10:35 Vďaka polarizujúcemu nosu sa štvorka výraznejšie líši od východiskového radu 3, príbuznosť s ním však najmä zvnútra nezaprie. Do príchodu verzií M4 bude vrcholom modelového radu variant M440i xDrive.

Na včerajší večer bola naplánovaná svetová premiéra BMW radu 4. Virtuálny debut dokončil skladačku obsahujúcu nielen fotografie a technické informácie priamo od výrobcu, ale najmä viacero záberov z iných zdrojov. Tie vopred prezradili bezpochyby najkontroverznejší detail týkajúci sa tohto Bavora. Stvárnenie masky chladiča, ktoré zostalo verné konceptu odhalenému vlani vo Frankfurte.

Nová štvorka prichádza s radikálnymi zvislo natiahnutými ľadvinkami, ktoré sú sčasti prepojené. Mníchov po vertikálnom štýle nesiahol po prvýkrát. V tomto prípade pritom celkom obišiel klasické zvislé lamely, výplňou grilu je výhradne trojrozmerná štruktúra známa napríklad z modelu M235i Gran Coupé. No platí to aj pre verzie nespadajúce do šarže M Performance. Tie majú špecifické nárazníky, ale tiež kolesá či výfukové koncovky.

Karoséria kupé pôsobí elegantne i dynamicky a nezaprie inšpiráciu radom 8.
Karoséria kupé pôsobí elegantne i dynamicky a nezaprie inšpiráciu radom 8.
Zdroj: BMW

Výrazný nos v prípade európskej špecifikácie sčasti prekrýva evidenčné číslo. Polarizujúcu masku dopĺňajú zamračené LED svetlomety evokujúce osmičku, pričom jej vplyv cítiť aj na zadnej časti so štíhlymi svetlami. Celkové proporcie radu 4 jasne vychádzajú z jej predchodcu. Oproti nemu má karoséria o niečo viac hrán, pričom vďaka prednej časti je výrazne odlíšená od východiskového sedanu, resp. kombi.

V porovnaní s aktuálnou trojkou má novinka o 21 mm nižšie položené ťažisko a zadnú nápravu širšiu o 23 milimetrov. Okrem toho je kupé dlhšie (4 768 mm), širšie (1 852 mm) a má nižšie položenú strechu (1 383 mm). Rázvor náprav merajúci 2 851 milimetrov sa nezmenil. Rozdielny je tiež batožinový priestor, ktorý má objem 440 litrov.

Spoza volantu vyzerá rad 4 podobne ako väčšina aktuálnych BMW.
Spoza volantu vyzerá rad 4 podobne ako väčšina aktuálnych BMW.
Zdroj: BMW

Proporcie karosérie odráža ponuka miesta v kabíne kupé, rátať treba najmä s limitom na hlavu daným klesajúcou líniou strechy. No inak sa vo vnútri veľa nezmenilo. Interiér svoje príbuzenstvo s radom 3 nezaprie, palubná doska sa zdá byť identická, pričom viac-menej zhodná je tiež ponuka vybavenia. Týka sa to bezpečnosti, komfortu i technológií. Bavor sa mal zlepšiť v oblasti akustického i tepelného komfortu, trojzónová klimatizácia patrí do sériového vybavenia.

Za radikálnym grilom skrýva toto BMW najmä mild-hybridné motory. O využití elektrickej asistencie založenej na 48-voltovej technológií sme už vedeli vopred v prípade dočasnej špičky ponuky menom M440i xDrive, ktorej zážihový trojlitrový šesťvalec produkuje výkon 275 kW (374 k). Asistuje mu integrovaný štartér-generátor pridávajúci 8 kW (11 k).

Pod prednou kapotou radu 4 budú motory so štyrmi a šiestimi valcami.
Pod prednou kapotou radu 4 budú motory so štyrmi a šiestimi valcami.
Zdroj: BMW

Elektrifikované srdce dostanú aj všetky naftové varianty. Dno ponuky vytvorí klasický dvojliter 420d disponujúci maximom 140 kW (190 k), ktorý možno na želanie vybaviť systémom xDrive. V prípade trojlitrovej šesťvalcovej verzie 430d dosahujúcej najviac 210 kW (286 k) je pohon všetkých kolies štandard. To isté platí pre naftový vrchol M440d, pri ktorom možno rátať so špičkovými hodnotami 250 kW (340 k) a 700 Nm.

Bez mild-hybridnej technológie zostáva aspoň nateraz benzínový dvojliter, pri ktorom ponúkne Mníchov dvojicu naladení. Najlacnejší model 420i dokáže zo seba vydať najviac 135 kW (184 k). O stupienok vyššie figuruje vyhotovenie 430i, v ktorého prípade má prepĺňaný štvorvalec 190 kW (258 k). Všetky verzie štvorky majú štandardne osemstupňový automat. Pri prevodovke si teda zákazník nevyberie, no priplácať si môže za tuhší podvozok, silnejšie brzdy či samosvorný zadný diferenciál.

Pri benzínových modeloch 420i a 430i zatiaľ 48-voltový okruh nefiguruje.
Pri benzínových modeloch 420i a 430i zatiaľ 48-voltový okruh nefiguruje.
Zdroj: BMW

Kontroverzné kupé radu 4 je teda oficiálne odhalené. BMW potvrdilo, že s jeho predajom plánuje začať v októbri. Ceny zatiaľ nemecká automobilka neprezradila. A taktiež nateraz nehovorí o ďalších karosárskych variantoch štvorky, hoci uvedenie kabrioletu i liftbacku nesúceho prívlastok Gran Coupé je viac-menej isté. Rovnako ako príchod vrcholných verzií M4 či príbuzného elektromobilu i4 naznačeného nedávno štúdiou.

Video

Diskusia