Audi ukázalo vopred avizovaný prototyp Q4 e-tron, z ktorého sa má už na budúci rok stať sériový produkt postavený na koncernovej platforme MEB

Novinky Audi Q4 e-tron: Realitou už v roku 2020

Foto: Audi

6.3. 15:29 Nemecká automobilka preniesla svoje elektrické SUV z výkresov do reality, model Q4 e-tron sa pridá do rodiny elektromobilov na architektúre MEB.

Audi predstavilo na výstavisku v Ženeve vopred ohlásený koncept Audi Q4 e-tron, z ktorého sa onedlho stane sériový model. Realitou má byť už v roku 2020. Poháňaný je dvomi elektromotormi s kombinovaným výkonom viac než tristo koní a plne nabitý má zvládnuť prejsť vyše 450 kilometrov. Z dizajnového hľadiska neprišlo pri debute k žiadnym nečakaným prekvapeniam.

Ďalším vozidlom s platformou MEB bude Audi Q4 e-tron
Ďalším vozidlom s platformou MEB bude Audi Q4 e-tron
Zdroj: Audi

Vzhľad štúdie nie je taký územčistý, ako to naznačovali pôvodné skice. Navonok pôsobí civilnejšie, aj keď predná časť ostala takmer úplne nezmenená. Zjemnením prešli iba svetlomety. Svoju príslušnosť k elektrickej rodine dáva Q4 najavo logom e-tron, ktoré je umiestnené nielen pod prednou maskou, ale aj na bokoch a vzadu. Obutie vozidla už síce pôsobí dôveryhodnejšie než na náčrtoch, no v sériovej produkcii sa dajú očakávať o niečo menšie rozmery kolies. Prekvapením je použitie klasických spätných zrkadiel namiesto kamier, očakávaným krokom zasa neprítomnosť kľučiek dverí. Výrazným prvkom sú prelisy nad blatníkmi.

Ženevský exponát sa nechal dizajnovo inšpirovať aj hlavou rodiny SUV so štyrmi kruhmi menom Q8 i viacerými doterajšími konceptmi. Dôkazom sú zadné svetlá prepojené LED pásikom, ktoré si však osvojili aj oblejšie tvary. Zvláštnym dojmom pôsobí pomerne komplikovane tvarovaný zadný difúzor. Nemci sa napokon očakávane rozlúčili aj s príliš nízkou strechou, ktorá by v každom prípade len uberala miesto pasažierom na zadných sedadlách.

Príslušnosť k rodine jasne ukazujú aj koncové svetlá
Príslušnosť k rodine jasne ukazujú aj koncové svetlá
Zdroj: Audi

Interiér konceptu Q4 e-tron poskytuje nadštandardnú priestrannosť celej posádke. Vďačiť za to môže hlavne dvom faktorom: rázvoru s dĺžkou 2,77-metra a absencii stredového tunela. Ten bol nahradený štedrým odkladacím priestorom s kolískou pre bezdrôtové nabíjanie telefónu. Na palubovke tróni infotainment s 12,3-palcovým displejom a samozrejmosťou je najnovší Virtual Cockpit, známy z ostatných modelov Audi.

Spoločne s odhalením vizáže sme sa dozvedeli aj detaily o pohonnom ústrojenstve. To vychádzajú z platformy MEB, ktorú má aj Škoda Vision iV. Základné rysy sú zhodné. Výkon 225 kW (306 k) a krútiaci moment 460 Nm bude zabezpečený prostredníctvom dvoch elektromotorov, pričom ten zadný má 150 kW (204 k). SUV má zrýchľovať na stovku za 6,3 sekundy. To je o niečo horšie než pri českom príbuznom, no maximálne tempo je zhodné. Ručička rýchlomera sa vďaka elektronickému limitu nepozrie za hodnotu 180 km/h.

Interiér SUV poskytuje pasažierom nadštandardný priestor
Interiér SUV poskytuje pasažierom nadštandardný priestor
Zdroj: Audi

Koncept z Ingolstadtu sa namiesto maximálky môže pochváliť úctyhodným dojazdom. Deklarovaných 450 kilometrov podľa normy WLTP má poskytnúť li-iónová batéria s kapacitou 82 kWh, ktorú je možné nabiť na 80 percent za polhodiny. Elektrické SUV by malo opúšťať továrenské linky už koncom budúceho roka. Nemci sľubujú iba minimálne dizajnové úpravy na budúcom sériovom vozidle. Audi plánuje vyrábať dvanásť elektromobilov do roku 2025, pričom Q4 e-tron sa stane v poradí piatym v ponuke. 

Zdroj: Redakcia AUTO BILD

Video

Diskusia