ikona

Novinky Audi odhalí v Ženeve štyri plug-in hybridy

Foto: Audi

3.3. 13:17 Štvoricu áut spája kapacita batérie a viacero technických riešení, no vlajková loď má namiesto dvojlitra väčší šesťvalec i odlišnú prevodovku.

S pohonmi spájajúcimi elektrinu a spaľovacie motory majú v Ingolstadte viacročné skúsenosti. Audi ponúka pár modelov so zmiešanou technikou a onedlho portfólio výrazne rozšíri. Na autosalóne v Ženeve odhalí hneď štyri plug-in hybridy. Týka sa to typov Q5, A6, A7 a A8, pričom zaužívaný prívlastok e-tron (značiaci už len čisto akumulátorový pohon) nahradil iný systém označovania.

Štvorica vozidiel príde do predaja v nasledujúcich mesiacoch
Štvorica vozidiel príde do predaja v nasledujúcich mesiacoch
Zdroj: Audi

Kvarteto modelov prichystaných pre autosalón ponesie štítok „TFSI e“ hovoriaci o kombinácii elektromotora s prepĺňaným benzínovým agregátom. Okrem mena spája vozidlá aj množstvo technických riešení, napríklad 385-voltová batéria typu Li-ion s kapacitou 14,1 kWh uložená pod podlahou batožinového priestoru. Akurát v prípade SUV je použité odlišné usporiadanie článkov.

Spoločným rysom je tiež slušný rýdzo elektrický dojazd, automobilka hovorí o hodnote 40 kilometrov podľa cyklu WLTP. A štvoricu taktiež spája pokročilý systém rekuperácie brzdnej energie či možnosť výberu medzi tromi jazdnými režimami. EV znamená prevádzku len na elektrickú energiu, Hold presný opak šetriaci šťavu v akumulátore a mód Auto asi vysvetlenie nepotrebuje.

Všetky modely využívajú akumulátor s kapacitou 14,1 kWh
Všetky modely využívajú akumulátor s kapacitou 14,1 kWh
Zdroj: Audi

Vlajková loď značky bude niesť označenie Audi A8 60 TFSI e quattro a využije trojlitrový šesťvalec doplnený osemstupňovým automatom s integrovaným elektromotorom. Hybridný systém má podľa predbežných informácií vyprodukovať výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 700 Nm. Plug-in model bude pravdepodobne dostupný len v dlhšej verzii, ktorá meria 5,3 metra.

V prípade menších vozidiel bude sústavu tvoriť štvorvalcový motor doplnený dvojspojkovou prevodovkou so siedmimi stupňami. Na výber majú byť dve naladenia. Dostupnejšie modely označené ako 50 TFSI e comfort by mali dosiahnuť parametre 221 kW (300 k) a 450 Nm, v prípade silnejších vyhotovení 55 TFSI e sport budú maximom hodnoty 270 kW (367 k) a 500 Nm. Voľba výkonnejších verzií prinesie okrem špecificky naladenej techniky aj dizajnový balík S line či tuhšie nastavené pruženie. Ceny jednotlivých modelov zatiaľ automobilka nespresnila.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia