Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nissan Leaf e+: Návnadou bude dojazd

Nissan vyzbrojil Leaf druhej generácie slušnými zbraňami, novinka s označením e+ má v arzenáli vyšší výkon a väčšiu batériu.
23 4 príspevky 13.01.2019 / Redakcia AUTO BILD

Japonský výrobca automobilov Nissan sa rozhodol posunúť svoj čisto elektrický Leaf na novú úroveň. Pred pár dňami predstavil na podujatí CES v americkom Las Vegas jeho vylepšenú verziu s označením e+. Ako návnadu pre budúcich záujemcov zvolil dlhší dojazd, o priazeň však zabojuje hneď na niekoľkých bojiskách.

Exteriér novinky sa od štandardného modelu nijak neodlišuje 23 fotografií v galérii Exteriér novinky sa od štandardného modelu nijak neodlišuje Zdroj: Nissan

Vylepšený Leaf svoje výhody dokazuje na viacerých frontoch. Prvým z nich je vyšší výkon, ktorý zabezpečí silnejší elektromotor. Stádo koní sa rozrástlo na 217 kusov (160 kW). Je to takmer o polovicu viac než v štandardnom modeli, pričom krútiaci moment išiel taktiež smerom nahor z 319 Nm na 340 Nm. Japonci sľubujú aj vyššiu maximálku. Konkrétne číslo neprezradili, no malo by ísť o zhruba 10 percent navyše. To by znamenalo úroveň takmer 160 km/h. Nejde o žiadnu fantastickú hodnotu, elektrický hatchback je však doma najmä v meste.

Druhou posilnenou oblasťou je vyššia kapacita batérie typu Li-ion. Tá má vďaka hodnote 62 kWh garantovať dojazd až do 385 km. Papierový akčný rádius býva niekedy odtrhnutý od reality, avšak klasický Leaf ho v našom teste dokázal obhájiť. Nissan chce aj týmto krokom definitívne pochovať niekdajšiu kritiku. Batéria s väčšou hustotou nesie so sebou okrem iného aj nevýhodu dlhšieho nabíjania. Tú sa Japonci snažia zmazať rýchlejším nabíjacím systémom, ktorý sľubuje skoro rovnaký čas nabitia, akým sa prezentuje klasický Leaf. Vzhľadom na rozdiel v kapacie dosahujúci 22 kWh ide o solídne zlepšenie.

Prítomnosť väčšej batérie prezrádza iba označenie vzadu 23 fotografií v galérii Prítomnosť väčšej batérie prezrádza iba označenie vzadu Zdroj: Nissan

Spoločné bojisko exteriéru a interiéru prešlo iba miernymi zmenami. Zovňajšok od základného modelu odlišuje de facto iba označenie na piatych dverách. V interiéri si svoje miesto uzurpuje väčší 8-palcový infotainment systém schopný prijímať aktualizácie aj na diaľku. Zatiaľ je nejasné, či sa oproti pôvodnej verzii zlepšila aj jeho odozva a grafika. Samozrejmosťou v otázke bezpečnosti má byť adaptívny tempomat, asistent jazdy v jazdnom pruhu a ostatní moderní pomocníci.

Test Nissan Leaf: Bestseller v novom šate

Najpredávanejší elektromobil sveta dostal druhú generáciu, ktorá prináša zásadné zlepšenia v mnohých dôležitých oblastiach.

Leaf e+ začne s dobýjaním svetových trhov už koncom januára na domácej pôde. Ďalším na rade je severoamerický trh, ktorý bude ponúkať aj verzie S Plus, SV Plus a SL Plus. Na starom kontinente sa bezemisný hatchback objaví v polovici tohto roka. Informáciu o cene si zatiaľ japonská automobilka necháva pre seba, odhadom však môže bez problémov pokoriť hranicu 40-tisíc eur.


Video
Najnovšie články
Košice pripravujú zmeny v parkovacej politike

Roadster disponuje pevnou skladacou strechou a osemvalcom naladeným na 600 koní. Stovku dá rovnako rýchlo ako kupé.

McLaren 600LT Spider stojí štvrť milióna

Jaguar Land Rover ani napriek úsporným opatreniam nedokáže dosiahnuť zisk a zápasí s prepadom predaja. Automobilka sa preto rozhodla zrušiť tisíce pracovných...

Jaguar Land Rover bude v Británii prepúšťať

Odborári v Audi Hungaria vyhlásili štrajkovú pohotovosť po tom, čo odmietli návrh vedenia na zvyšovanie platov a ďalšie bonusy. Vedenie predložilo novú ponuku,...

Zamestnanci Audi Hungaria sú pripravení štrajkovať

Nemecké automobilky pre prípad tvrdého brexitu predpovedajú obrovské straty pracovných miest v Európe aj Británii. Dôsledky však budú katastrofálne nielen...

Nemecké automobilky varujú pred tvrdým brexitom

Modernizácia bavorskej limuzíny prináša obrovské ľadvinky, ktoré sú terčom kritiky. Klebety o konci dvanásťvalcovej verzie sa nepotvrdili.

BMW radu 7: Inovovaný model prichádza

Futuristický štvordverový koncept má byť schopný jazdiť autonómne a poháňajú ho dva elektromotory s výkonom 490 koní.

Nissan IMs je vízia sedanu budúcnosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×