Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Huracán Evo sa doťahuje na Performante

Desaťvalcový býk dostal upravený bodykit, veľkú obrazovku na centrálnej konzole a množstvo techniky zdedenej po ostrejšej verzii, vrátane motora.
18 1 príspevok 08.01.2019 / Marek Pokrývka

Starnutie neobchádza ani superšporty, aj autá tejto kategórie preto musia občas absolvovať facelift. Audi napríklad vlani zmodernizovalo typ R8. Bolo len otázkou času, kedy podobnou kúrou ako nemecké vozidlo prejde aj jeho taliansky príbuzný menom Lamborghini Huracán. Aktuálne sa čakanie skončilo. Býk je po piatich rokoch existencie oficiálne omladený a dostal prívlastok Evo.

Huracán má po facelifte už v základnom variante 640 koní 18 fotografií v galérii Huracán má po facelifte už v základnom variante 640 koní Zdroj: Lamborghini

Inovovaná desaťvalcová beštia debutovala vo forme kupé, na otvorenú verziu si ešte počkáme. Roadster však asi žiadne prekvapenia neprinesie. Disponovať bude iste rovnako upraveným predným nárazníkom, ktorý má podobné tvary ako dielec použitý na bratovi z Ingolstadtu. Okrem osvieženého vzhľadu prináša aj aerodynamické vylepšenia.

Retuš pokračuje prahmi. Neobišla ani zadné partie, novinkou je malý spojler medzi svetlami. Zmenil sa tiež nárazník vybavený veľkým difúzorom. Nad ním sa nachádzajú dve okrúhle výfukové koncovky v štýle verzie Performante, klasická štvorica komínov je teda minulosťou. Balík zmien završujú nové dvadsaťpalcové disky kolies či odtiene lakovania.

Najväčšou zmenou v kabíne superšportu je dotykový displej 18 fotografií v galérii Najväčšou zmenou v kabíne superšportu je dotykový displej Zdroj: Lamborghini

Vrstvu prachu sfúklo Lamborghini aj z ponuky interiérových materiálov, tvarovo však zostala väčšina dielcov v kokpite nezmenená. Výnimkou je centrálna konzola. Zmizlo z nej množstvo ovládacích prvkov, ktoré nahradil dotykový displej s vertikálnou orientáciou a 8,4-palcovou uhlopriečkou. Multimediálne vybavenie superšportu prešlo viacerými vylepšeniami.

Nový kráľ Nordschleife ukázal svoju tvár

Vlajková loď talianskej automobilky disponuje najvyšším výkonom 770 koní, Lamborghini z nej plánuje vyrobiť dovedna 963 exemplárov.

Srdcom talianskeho býka zostal 5,2-litrový atmosférický desaťvalec, ktorý však prešiel ladením. Huracán Evo z neho dokáže vydolovať výkon 471 kW (640 k) a krútiaci moment 600 Nm. Týmito číslami sa omladený model doťahuje na variant Performante, čo platí aj pre šprint 0-100 km/h v priebehu 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla má presahovať 325 km/h.

Evo prebralo viacero technických prvkov od ostrejšej verzie 18 fotografií v galérii Evo prebralo viacero technických prvkov od ostrejšej verzie Zdroj: Lamborghini

Motor nie je jediným prvkom zdedeným po nabrúsenom vyhotovení tohto Lamborghini, rovnako ako väčší brat Aventador dostal aj Huracán v rámci faceliftu riadenie zadných kolies. Konštruktéri upravovali pohon oboch náprav, trakčnú kontrolu, magneticky ovládané tlmiče i riadenie. Superšport disponuje množstvom extra senzorov a elektronických obvodov, ktoré majú zabezpečiť lepšiu kontrolu nad vozidlom a ďalšie zlepšenie jazdných vlastností.

Množstvo technických vylepšení a zvýšenie výkonu sprevádza aj mastnejšia cenovka. Automobilka aktuálne spúšťa objednávky na model Evo, za ktorý si na nemeckom trhu plánuje pýtať od 219-tisíc eur. Prvé kusy kupé chce zákazníkom dodať ešte počas prvého štvrťroka.


Video
Najnovšie články
Hyundai Ioniq podstúpil plastickú operáciu

Už onedlho sa začnú najrozsiahlejšie dopravné obmedzenia v histórii Bratislavy. Pri riadení dopravy bude uprednostňovaná MHD, primátor Matúš Vallo preto...

Vallo: Vodiči nechajte autá doma, použite MHD

Obchodníci sa neraz predháňajú v ponuke zaujímavých „vychytávok“, ktoré by mali v zime uľahčiť život motoristu. Niektoré môžu byť užitočné, iné z vás len...

Zimné príslušenstvo: Čo sa oplatí a čo určite nie?

Nemecko nastúpilo na cestu rozvoja elektromobility a postupne rozširuje sieť nabíjacích staníc. Zatiaľ najviac ich má Hamburg.

Najviac nabíjačiek v Nemecku má Hamburg

Americký úpravca dal elektrickému SUV široký bodykit z uhlíkových vlákien a kompletne prečalúnil jeho interiér.

T Sportline Model X: Karbón a oranžová

Volkswagen plánuje nástupcu aktuálneho Golfu ukázať už o niekoľko mesiacov, online svet však už jeho podobu pozná. Po starších videách sa teraz na internete...

Dizajn ôsmeho Golfu prezrádzajú nové fotky

Z hľadiska dizajnu neprešlo vozidlo žiadnymi väčšími úpravami, vyhol sa im aj interiér. Pod kapotou sa objavil vylepšený automat i dvojlitrový turbodiesel.

Mondeo: Po facelifte aj hybridné kombi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×