Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen T-Cross: Fáza testov sa končí

Nemecký gigant chystá ďalšiu expanziu svojej športovo-úžitkovej rodiny. O drobcovi aktuálne informuje jeho filiálka v Brazílii, ktorá ho bude vyrábať. Zverejnenými technickými detailmi prekvapila.
6 09.10.2018 / Marek Pokrývka

O najmenšom SUV z Wolfsburgu počúvame už poriadne dlho, jeho koncept s otvorenou karosériou a prívlastkom Breeze mal premiéru ešte na ženevskom výstavisku v roku 2016. Momentálne sa produkt blíži do finále. Po zverejnení prvotnej skice, viacerých fotiek maskovaných prototypov a následne ďalších náčrtov doplnených videom Volkswagen o novom aute opäť informuje.

T-Cross bude schádzať z pásov brazílskej fabriky 6 fotografií v galérii T-Cross bude schádzať z pásov brazílskej fabriky Zdroj: Volkswagen

Brazílska divízia automobilky sa nechala počuť, že fáza testov typu T-Cross sa končí. Vozidlo popritom opäť ukázala v kamufláži. Zároveň prezradila viaceré detaily, ktoré prinášajú prekvapenie. VW chce evidentne na juhoamerických trhoch predávať inú verziu ako v Európe.

Kým na starom kontinente bude SUV merať na dĺžku 4 107 mm, z pásov továrne v São José dos Pinhais má schádzať s karosériou merajúcou 4 199 milimetrov. Výrazným natiahnutím prejde tiež rázvor charakterizovaný hodnotou 2 651 mm. Mierne odlišná bude výška, s údajom 1 568 milimetrov však rozdiel dosahuje iba desať dielikov. Zaujímavý je údaj o objeme batožinového priestoru. Napriek väčším celkovým rozmerom sa má hýbať v rozmedzí 373 až 420 litrov, kým európsky model ponúkne 455 l. Z uvedeného predĺženia budú teda profitovať najmä pasažieri.

Na juhoamerickom trhu bude SUV o niečo väčšie 6 fotografií v galérii Na juhoamerickom trhu bude SUV o niečo väčšie Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross sa má na rozdiel od svojho mohutnejšieho brata T-Roc montovať výhradne s pohonom predných kolies, Južná Amerika môže rátať s dvomi prepĺňanými zážihovými motormi Total Flex. Oba budú prispôsobené na spaľovanie zmesi benzínu s etanolom. Ich objem nepoznáme, no verzia 200 TSI ponúkne výkon 94 kW (128 k) a model 250 TSI dosiahne 110 kW (150 k).

Volkswagen T-Cross na ďalších skiciach

Malé nemecké SUV bude postavené na platforme MQB A0, jeho zadná časť s prepojenými svetlami vnesie do dizajnu značky svieži vietor.

Rozmerovo menší variant určený pre Európu bude s veľkou pravdepodobnosťou disponovať najmä litrovým trojvalcom, ktorý môže doplniť agregát 1.5 TSI. Dostupnosť vznetového motora je zatiaľ otázna. Na zverejnenie bližších podrobnosti asi nebudeme čakať dlho, nakoľko sériová výroba vozidla by sa v Brazílii mala spolu s predajom rozbehnúť ešte do Vianoc.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×