Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Legendárny Chrobák odchádza do dejín

Volkswagen na budúci rok po takmer 80 rokoch ukončí výrobu kultového "Chrobáka". Dôvodom je stratégia zameraná na elektromobilitu a Beetle už žiadneho nástupcu nedostane.
15.09.2018 / TASR

Americká divízia nemeckého koncernu vo štvrtok (13. 9.) oznámila, že v roku 2019 prestane vyrábať model VW Beetle. Automobilka tak reaguje na zmenu vkusu zákazníkov a pripravuje sa na prechod smerom k elektromobilite.

Originálny Chrobák vznikol v 30. rokoch minulého storočia a prekonal cestu od produktu, ktorý uchvátil Adolfa Hitlera, k symbolu znovuzrodenia Nemecka ako demokratickej a priemyselnej veľmoci po druhej svetovej vojne. V 60. rokoch bol ako malé auto ikonou povojnovej generácie a dobyl aj USA. Koncern v roku 1978 zastavil predaj v USA, ale pokračoval s výrobou pre Mexiko a Latinskú Ameriku. V roku 1998 však prišiel s novou verziou New Beetle.

VW Chrobák má dnes výročie

Práve dnes uplynulo 40 rokov, kedy brány továrne v nemeckom Emdene opustil posledný legendárny automobil Volkswagen, známy ako "chrobák".

Ten bol v prvých rokoch hitom, v roku 1999 sa v USA predalo vyše 80.000 kusov. V poslednom čase však bol záujem malý. Volkswagen od roku 1998 po celom svete predal celkovo okolo 500 000 Chrobákov.

Za prvých 8 mesiacov 2018 sa v USA predalo 11 151 Chrobákov, čo bolo o 2,2 percenta menej než v rovnakom období vlani. Spotrebitelia v USA, ktorí chcú malý Volkswagen, dávajú prednosť sedanu Jetta alebo kompaktnému športovo-úžitkovému vozidlu (SUV) Tiguan. Všetky tri modely - Jetta, Tiguan a Beetle - sa pre severoamerický trh produkujú v Mexiku.

Šéf americkej divízie koncernu Hinrich Woebcken uviedol vo vyhlásení, ktoré ohlasovalo koniec Chrobáka, že firma zvyšuje svoje snahy oblasti elektrifikácie vozidiel a neplánuje Beetle nahradiť. Dodal však, že nikdy sa nemá hovoriť nikdy. Volkswagen ešte pred ukončením výroby plánuje v USA ponúknuť dve špeciálne verzie Chrobáka - Final Edition SE a Final Edition SEL.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Crashtest: Je 20 rokov vývoja áut naozaj cítiť?

Okrem voľby pneumatík motoristi pred zimou často riešia i to, či zimné gumy obujú na oceľové (plechové) ráfiky, alebo radšej zvolia atraktívnejšiu zliatinovú...

Plechové vs. zliatinové disky: Čo obuť na zimu?

Donedávna medzi najväčšie riziká za volantom patrilo telefonovanie a posielanie textových správ. S rozvojom sociálnych sietí však pribudli nové, nemenej...

Selfie: Nebezpečný fenomén v aute zabíja

Rozvoj elektromobilov brzdí viacero faktorov. Okrem vysokej ceny je to najmä krátky dojazd a pokiaľ nevznikne hustá sieť nabíjacích staníc v mestách aj...

Na rozvoj elektrickej mobility stále chýbajú nabíjačky

Mnohé predmety vrátane automobilov môžu byť vďaka svojim predošlým majiteľom o niečo hodnotnejšie. Je to tak aj v prípade tohto malého off-roadu.

Vojnový Jeep Steva McQueena budú dražiť

KLEBETY TÝŽDŇA Audi A1 môže dostať verziu Allroad, Jaguar F-Type bude mať nástupcu a Peugeot 508 R asi dosiahne výkon 350 koní.

Chiron Super Sport a hybridná Octavia RS

Základom ponuky bude namiesto doterajšieho 4,3-litrového atmosférického variantu model 2.7L Turbo, ktorý víťazí výkonom i spotrebou paliva.

Chevrolet Silverado neušiel downsizingu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×