Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Legendárny Chrobák odchádza do dejín

Volkswagen na budúci rok po takmer 80 rokoch ukončí výrobu kultového "Chrobáka". Dôvodom je stratégia zameraná na elektromobilitu a Beetle už žiadneho nástupcu nedostane.
15.09.2018 / TASR

Americká divízia nemeckého koncernu vo štvrtok (13. 9.) oznámila, že v roku 2019 prestane vyrábať model VW Beetle. Automobilka tak reaguje na zmenu vkusu zákazníkov a pripravuje sa na prechod smerom k elektromobilite.

Originálny Chrobák vznikol v 30. rokoch minulého storočia a prekonal cestu od produktu, ktorý uchvátil Adolfa Hitlera, k symbolu znovuzrodenia Nemecka ako demokratickej a priemyselnej veľmoci po druhej svetovej vojne. V 60. rokoch bol ako malé auto ikonou povojnovej generácie a dobyl aj USA. Koncern v roku 1978 zastavil predaj v USA, ale pokračoval s výrobou pre Mexiko a Latinskú Ameriku. V roku 1998 však prišiel s novou verziou New Beetle.

VW Chrobák má dnes výročie

Práve dnes uplynulo 40 rokov, kedy brány továrne v nemeckom Emdene opustil posledný legendárny automobil Volkswagen, známy ako "chrobák".

Ten bol v prvých rokoch hitom, v roku 1999 sa v USA predalo vyše 80.000 kusov. V poslednom čase však bol záujem malý. Volkswagen od roku 1998 po celom svete predal celkovo okolo 500 000 Chrobákov.

Za prvých 8 mesiacov 2018 sa v USA predalo 11 151 Chrobákov, čo bolo o 2,2 percenta menej než v rovnakom období vlani. Spotrebitelia v USA, ktorí chcú malý Volkswagen, dávajú prednosť sedanu Jetta alebo kompaktnému športovo-úžitkovému vozidlu (SUV) Tiguan. Všetky tri modely - Jetta, Tiguan a Beetle - sa pre severoamerický trh produkujú v Mexiku.

Šéf americkej divízie koncernu Hinrich Woebcken uviedol vo vyhlásení, ktoré ohlasovalo koniec Chrobáka, že firma zvyšuje svoje snahy oblasti elektrifikácie vozidiel a neplánuje Beetle nahradiť. Dodal však, že nikdy sa nemá hovoriť nikdy. Volkswagen ešte pred ukončením výroby plánuje v USA ponúknuť dve špeciálne verzie Chrobáka - Final Edition SE a Final Edition SEL.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×