Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz GLE: Oficiálne podrobnosti

VIDEO
Prémiové SUV si zachovalo svoju charakteristickú siluetu. Má uhladenejšie tvary, natiahnutý rázvor a viacero nových technológií.
42 2 príspevky 13.09.2018 / Marek Pokrývka

Začiatkom týždňa zverejnil Mercedes-Benz skicu novej triedy GLE, ale krátko na to začali internetom putovať jej reálne fotografie s minimálnym maskovaním. Schované zostali prakticky len označenia a vnútornosti svetiel. Nemecký výrobca už veľmi nemal čo skrývať, včera preto vyložil karty na stôl. Zverejnil oficiálne podrobnosti i kompletnú galériu vozidla.

Novinku možno označiť za štvrtú generáciu tohto SUV 42 fotografií v galérii Novinku možno označiť za štvrtú generáciu tohto SUV Zdroj: Mercedes-Benz

Ako sme už mohli vidieť, populárne prémiové SUV si zachovalo svoju charakteristickú siluetu. Vo všeobecnosti však má podstatne menej ostrých hrán a teda uhladenejšie tvary. Výzor je prispôsobený aktuálnemu dizajnovému jazyku značky, čo znamená štíhle koncové svetlá a predné obsahujúce diódový prvok v tvare písmena L. No tentokrát ich v svetlometoch nájdeme dva. K imidžu vozidla patria veľké kolesá, na výber majú byť ráfiky viacerých štýlov s priemerom 18 až 22 palcov.

Dlhší rázvor a bohatá technologická nálož

Na fotografiách môžeme vidieť dve verzie triedy GLE, z toho jedna je vybavená balíkom AMG Line. Jej agresívnejšie tvary sme už mohli vidieť vďaka úniku fotiek. Bodykit opäť obsahuje imitáciu výfukových koncoviek i veľkých otvorov v prednom nárazníku, čo platí aj pre štandardný model. Zásadnou výhodou tohto riešenia je aerodynamický odpor skresaný na úroveň iba 0,29.

Interiér auta má byť citeľne priestrannejší než doteraz 42 fotografií v galérii Interiér auta má byť citeľne priestrannejší než doteraz Zdroj: Mercedes-Benz

Okrem tohto čísla je dôležitou hodnotou tiež 80 milimetrov, o ňu je totiž natiahnutý rázvor. Predĺženie umožnilo pridať na kolená vzadu sediacich pasažierov 69 mm. Na hlavu pribudlo 33 čísel, pričom rástol aj batožinový priestor. Štandardne ponúkne ohromných 825 litrov. Platí to pre východiskový päťmiestny variant, za príplatok bude v ponuke aj tretí rad sedadiel.

Interiér podľa očakávania využíva množstvo známych dielcov, medzi tie najvýraznejšie patrí dvojica 12,3-palcových obrazoviek patriacich modernému infotainmentu MBUX. Tie obklopuje hranatý panel s doposiaľ nepoužitým motívom horizontálnych lamiel. Vľavo od volantu obsahuje výduch klimatizácie, ďalšie sa nachádzajú na centrálnej konzole a palubnej doske. Namiesto v súčasnosti používaného kruhového tvaru však ide o zaoblené obdĺžniky.

V rámci triedy GLE sa objavil nový vzhľad výduchov klímy 42 fotografií v galérii V rámci triedy GLE sa objavil nový vzhľad výduchov klímy Zdroj: Mercedes-Benz

Výraznou zmenou tvaru prešiel tiež centrálny tunel, ktorý obsahuje dva masívne úchopy. Ich obrys je súčasťou takmer všadeprítomného náladového osvetlenia. Farbu či intenzitu diód možno meniť v rámci rozhrania Energizing Comfort, ktorý ovláda aj mnohé ďalšie nastavenia v rámci kabíny. Na palube nechýba ani head-up displej s rozlíšením 720 x 240 pixelov.

Stuttgart prináša s triedou GLE viacero nových technológií, vrátane dvoch bezpečnostných. Jednou z nich je pokročilý asistent pre jazdu dopravnou zápchou funkčný do 60 km/h a schopný asistovať vo vytvorení pruhu pre záchranné zložky. Pribudol tiež systém schopný úplne zastaviť, ak pri odbočovaní vľavo zaznamená riziko stretu s protiidúcim vozidlom.

V ponuke zatiaľ iba benzínový šesťvalec

Mercedes-Benz zatiaľ špecifikoval iba benzínový model GLE 450 4Matic, neskôr majú ponuku obohatiť ďalšie verzie. Chýbať nebudú naftové motory ani plug-in hybrid. Srdcom prvej lastovičky ponuky je moderný radový šesťvalec s objemom tri litre, ktorý disponuje prepĺňaním i systémom EQ Boost postaveným na 48-voltovom okruhu. Ide teda o tzv. mikrohybrid.

Mercedes spomína motory so štyrmi až ôsmimi valcami 42 fotografií v galérii Mercedes spomína motory so štyrmi až ôsmimi valcami Zdroj: Mercedes-Benz

Spaľovacia jednotka dosahuje maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 500 Nm, integrovaný štartér/generátor k tomu pridáva hodnoty 16 kW (22 k) a 250 Nm. Radenie zabezpečuje deväťstupňová automatická prevodovka. Ako už naznačuje názov pilotného variantu, štandardom je pohon všetkých kolies. Ten disponuje variabilným pomerom rozdelenia sily.

Mercedes-Benz EQC: Elektrická éra je tu

Trojcípa hviezd predstavila sériové SUV s výkonom 300 kW (408 k), predávať by sa malo podľa neoficiálnych informácií od asi 70-tisíc eur.

Systém založený na elektronicky riadenej medzinápravovej spojke s viacerými lamelami dokáže poslať dopredu i dozadu 0 až 100 percent krútiaceho momentu. Za príplatok si pritom možno objednať aj špeciálne navrhnutú verziu techniky určenú do náročných podmienok. Jej súčasťou je redukčná prevodovka a taktiež automatická uzávierka. Opcia asi nebude dostupná pre všetky verzie. Stuttgart už teraz informuje, že štvorvalce dostanú fixný pohon deliaci silu v pomere 50:50.

Vozidlo bude po prvýkrát dostupné s terénnym balíkom 42 fotografií v galérii Vozidlo bude po prvýkrát dostupné s terénnym balíkom Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes nanovo vyvinul celý podvozok. Ponúkne preň adaptívne tlmiče, pričom zákazníci si budú musieť zvoliť medzi oceľovým a vzduchovým pružením. Druhé menované možno vybaviť funkciou E-Active Body Control (48 V). Slúži najmä na limitovanie náklonov karosérie, pričom ako jediný systém tohto druhu si kontroluje sily pôsobiace na každé koleso zvlášť. Zaujímavým prvkom je už dávnejšie prezentovaný mód „skákania“ určený na vyslobodenie z ťažkého podkladu.

Začiatkom budúceho roka príde do Európy

Živé predstavenie triedy GLE sa odohrá o necelý mesiac, jeho dejiskom bude parížsky autosalón. Výroba bude prebiehať v americkej fabrike Tuscaloosa. Mercedes-Benz plánuje vozidlo priniesť do Európy a USA začiatkom budúceho roka, na jar bude nasledovať Čína. O cenách sa zatiaľ nehovorí. Benzínový šesťvalec označený číslom 450 by mohol stáť okolo 65-tisíc eur, pričom neskôr sa dočkáme aj drahších a silnejších modelov s motorom V8. V pláne sú tiež verzie AMG.


Najnovšie články
Test Kodiaq Sportline: Najlepšia Škoda

Štýlové kórejské vozidlo patrí ku kvalitným členom triedy B-SUV. S litrovým srdcom je príjemne svižné, motor by však mohol byť lepšie odizolovaný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDi: Trojvalcová osa

Kompletne otvorený roadster odkazuje na stroje z povojnového obdobia. Existujú dve verzie, pri oboch je základom kupé 812 Superfast.

Ferrari Monza má najsilnejší motor značky

Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom...

Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Nemecko chcelo s pomocou stimulov a dotácií dostať na svoje ciele milión áut do roka 2020. Tento cieľ však nie je reálny a určite sa nenaplní.

Milión e-áut na nemeckých cestách tak skoro nebude

Jeseň na cestách prináša po suchom a teplom lete viaceré nové riziká. Jedno z nich však nesúvisí priamo s počasím. Práve v tomto období totiž stúpa riziko...

Zrážka so zverou: Čo robiť a ako jej zabrániť?

Samotný názov Lexus LS je už značka, ktorá má cveng po celom svete. My sme dostali možnosť otestovať schopnosti verzie v špecifikácii 500h. Môže exotický...

Test Lexus LS 500h: Zatieni nemeckú trojku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×