Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Golf: Čím ohúri ôsma generácia?

VIDEO
Mnohí ho označujú za etalón svojej triedy, Volkswagen Golf už čoskoro dostane ôsmu generáciu a tá bude mať neľahkú úlohu - udržať sa na vrchole. Podarí sa Volkswagenu opäť posunúť latku?
41 príspevkov 08.09.2018 / Filip Kadlečík

Na jeseň roku 2019 na trh príde golf ôsmej generácie. Vonkajší dizajn sa zmení len evolučne, už teraz však vďaka predchádzajúcim generáciami vieme, že pod kapotou a v kabíne môžeme očakávať revolúciu. Neplatí to však pre priestorovú ponuku, z pohľadu posádky či batožinového priestoru sa až na milimetrové odchýlky nebude výraznejšie meniť nič.

Absolútnou novinkou bude kokpit auta. Každé vozidlo bude mať už v základe digitálnu prístrojovú dosku a s ňou súvisiace dotykové panely - podobne ako v Mercedese však budú tie lacnejšie mať o niečo menšiu uhlopriečku. Konfigurácia, ktorú vidíte na videu, bude mať väčšie rozmery a dostupná má byť za príplatok.

Triedu A chce Volkswagen prinajmenšom dobehnúť, ideálne predbehnúť, aj čo sa týka rozpoznávania reči. Jednotlivé funkcie Golfu sa budú ovládať prostredníctvom dotykového displeja, nebude to však už nutné. Miesto toho budú postačovať voľné hlasové príkazy, napríklad: “Som unavený” a Golf vás na jeho základe navedie do najbližšieho hotela. Podobne ako Mercedes, Volkswagen si tento softvér vyvíja samostatne.

Kvalita by mala napredovať výraznými krokmi, najmä čo sa týka súhry podvozku a riadenia. Zabúdať nemožno ani na tému pohonu. Čisto elektrické ústrojenstvo bude prenechané na iný vývoj, Golf by sa teda tentokrát mal spoliehať len na spaľovacie agregáty.

Prekvapenie VW? Vízia krátkeho Golfu Alltrack

Koncern VW si zatiaľ vyhovotenia ako Alltrack, Xperiece či Scout necháva len pre automobily s karosériou kombi. Brazílsky grafik však ukázal, že márne by nemuseli byť ani v prípade krátkych...

Cieľ? Zážihové motory by mali byť úsporné podobne ako vznetové. Dieselové zasa bez akýchkoľvek trikov riadiacej jednotky čisté ako benzíny. Viac techniky a lepšie auto za rovnaké peniaze? Volkswagen na nemeckom trhu plánuje Golf predávať od úrovne 17 000 eur, východisková pozícia teda naďalej zostane rovnaká. Tentokrát však už v základnej cene každý dostane digitálny kokpit i umelú inteligenciu.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Anarchia na cestách SR? Polícia zatlačí na šoférov

Nemecké automobilky aj napriek rastúcemu politickému tlaku odmietajú vyrábať iba elektromobily, ale aj hybridy. Zároveň požadujú od vlády väčšiu podporu.

Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×