Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q8: SUV-kupé z Bratislavy je odhalené

VIDEO
Audi Q8 patrí, prinajmenšom na Slovensku, medzi najočakávanejšie automobily roka. Vyrábať sa totiž bude u nás. Čo všetko ukázalo odhalenie veľkej novinky nemeckej prémiovej značky?
18 32 príspevkov 06.06.2018 / Filip Kadlečík

Je tomu už 10 rokov, odkedy BMW prišlo s modelom X6. Najskôr sa na mamutie SUV-kupé všetci pozerali cez prsty, no zároveň po ňom množstvo neprajníkov tajne túžilo. Fakt, že o tento karosársky štýl je v segmente D-SUV záujem, dokazuje aj Mercedes-Benz GLE Coupé, ktorý si už medzičasom taktiež našiel svoju klientelu.

Drsný výraz Q8 sa príjemne dopĺňa s jemnými líniami na bokoch karosérie 18 fotografií v galérii Drsný výraz Q8 sa príjemne dopĺňa s jemnými líniami na bokoch karosérie Zdroj: Audi

Do skompletizovania konkurencie v nemeckej svätej trojici už teda zostával len jeden dielik, o ktorý sa malo postarať Audi. Po dlhom očakávaní sme sa dočkali a Ingolstadt počas exkluzívnej čínskej premiéry včera stiahol plachtu z úplne nového Audi Q8. Množstvo laikov i odborníkov očakávalo, že pôjde “len” o model Q7 s urezanou strechou. Opak je však pravdou. Novinka je výkladnou skriňou značky i továrne v Devínskej Novej Vsi, kde ju budú vyrábať Slováci.

Z hľadiska rozmerov sa novinka štyroch kruhov zaradí na vrchol svojho segmentu. Na dĺžku meria 4 990 mm, na šírku zasa 2 000 mm a na výšku 1 710 mm. V každom smere tak mierne prerastá Mercedes-Benz GLE Coupé, X6 je o niečo kratšia a užšia.

Reprezentatívne a športové

Mohutnej prednej časti Q8 jednoznačne dominuje vystúpená čelná maska s nápaditým orámovaním známa pod označením Singleframe Grille. K charakteristickým prvkom sa však rozhodne dajú rátať aj obrovské vzduchové prieduchy a supermoderné HD Matrix LED reflektory. Profil vozidla je pomerne jednoduchý a stelesňuje filozofiu, ktorú tomuto vozidlu vdýchli dizajnéri.

Full-LED koncové svetlá su prepojené tenkou linkou 18 fotografií v galérii Full-LED koncové svetlá su prepojené tenkou linkou Zdroj: Audi

Pri tvorbe Q8 totiž mali na zreteli jeden cieľ - aby vozidlo vyzeralo športovo, no zároveň reprezentatívne. Pri pohľade zboku preto zajmú najmä výrazné prelisy, vystúpené blatníky a obrovské 22” kolesá, ktoré sa pod nimi skrývajú. Zabúdať netreba ani na klesajúci profil strechy. Marc Lichte, šéfdizajnér štyroch kruhov, vyzdvihol fakt, že ingolstadtská novinka bude praktickejšia, než jej konkurenti. Strecha tu totiž klesá neskôr, no o to výraznejšie. Zaujímavou a štýlovou vychytávkou sú tu bezrámové sklá na všetkých dverách.

Test Audi A8: Autá zatiaľ určite nekončia

Štvrtá generácia á-osmičky je technologickým koncertom na kolesách, napriek náloži moderných prvkov však stále pôsobí ako klasická limuzína.

Zadok, ako to už pri súčasných Audi býva, je skutočným šperkom automobilu. Detailná karosárska práca s mnohými nenápadnými linkami sa tu snúbi s poriadne extravagantnými koncovými svetlami. Tie sú, podľa očakávaní, prepojené jedným pásom diód, tešiť sa pri nich určite môžeme aj na pôsobivú animáciu pri naštartovaní. Imidž zadnej časti zvýrazňuje efektný difúzor skrývajúci dvojicu integrovaných výfukových koncoviek. Je škoda, že na oficiálnych promo fotografiách vyzerajú ako atrapy, o ich pravosti sa však ešte určite presvedčíme naživo.

Interiér nasleduje smer udaný modelom A8, je jednoduchý, no zároveň efektný a futuristický 18 fotografií v galérii Interiér nasleduje smer udaný modelom A8, je jednoduchý, no zároveň efektný a futuristický Zdroj: Audi

Interiér sa nesie vo futuristickom duchu, ktorý udal model A8. Pred vodičom sa nachádza digitálna prístrojovka s uhlopriečkou 12,3”, informácie o aute mu poskytne aj head-up displej. Prácu s infotainmentom zastrešuje 10,1” obrazovka, o všetko ostatné, vrátane klimatizácie, sa stará menší panel s uhlopriečkou 8,6”. Okrem dizajnu vystrihnutého z budúcnosti sa posádka môže tešiť na ambientné podsvietenie, masážne a ventilované kreslá či audiosystém Bang & Olufsen. 

Kolegovia z nemeckého AUTO BILDu sa s Audi Q8 mali možnosť zoznámiť naživo. Okrem techniky či prémiového spracovania chvália aj priestorové pomery, ktoré tu panujú. Niet sa čomu diviť, nová vlajková loď značky ponúka batožinový priestor s objemom 605 litrov, ktorým prekoná aj Audi A6 Avant.

Technologická i motorická špička

Z pohľadu technológií Audi Q8 ohromí ponukou asistenčných systémov, ktorých tu nájdete viac než štyri desiatky. Samozrejmosťou je pokročilý adaptívny tempomat, systém na udržiavanie v jazdnom pruhu či 360° pohľad kamier na okolie automobilu. Q8 dostáva aj vychytávku, ktorou sa zatiaľ môže pochváliť len koncern VW, a síce systém na upozornenie pred obrubníkmi. Vďaka nemu by sa 22” ráfiky mohli vyhnúť typickým šrámom spôsobeným neopatrnosťou vodiča.

Štvorica dvier dostala štýlové bezrámové sklá 18 fotografií v galérii Štvorica dvier dostala štýlové bezrámové sklá Zdroj: Audi

Neadekvátnej motorizácie sa pri Q8 obávať netreba, pod kapotu je umožnené vstúpiť len jednotkám, ktoré majú prinajmenšom šesticu valcov. Zo začiatku budú základom trojlitrové prepĺňané agregáty 55 TFSI ladený na 250 kW (340 k) a 50 TDI s výkonom 210 kW (286 k) a 600 Nm. V roku 2019 možno očakávať príchod slabšieho ladenia turbodiesela 45 TDI, ktorý ponúkne 168 kW (228 k). O osemvalcoch sa zatiaľ oficiálne nehovorí, no ich prítomnosť v Q8 by sme nevylučovali.

Test Audi Q7: Nemecká oceľ z Bratislavy

Vyskúšali sme si druhú generáciu luxusného SUV vo verzii 3.0 TDI a nevyhli sme sa porovnaniam s novým švédskym modelom Volvo XC90.

Audi Q8 sa bude vyrábať v továrni v Devínskej Novej Vsi. Po Porsche Cayenne či Volkswagene Touareg ide teda o ďalšie luxusné SUV, ktoré bude mať nálepku “Made in Slovakia”. Do showroomov starého kontinentu by sa novinka mala dostať v priebehu tretieho kvartálu 2018. Podľa nemeckého AUTO BILDu by Audi Q8 mohlo štartovať približne na cene 72 000 eur.


Najnovšie články
Veľká zmena u susedov: Konečne riešenie kolón?

Nová štúdia dizajnom vychádza z typu 504, jeho tvary však okorenila modernými prvkami a elektrickým pohonom s výkonom 462 koní.

Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×