Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Z PARÍŽA
Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.
25 13 príspevkov 29.09.2016 / Filip Kadlečík

Nemecká spoločnosť Mercedes-Benz už včera avizovala, že do Paríža privezie pokrokový koncept.  Ešte pred niekoľkými hodinami bolo známe len to, že pôjde o automobil karosérie SUV poháňaný výsostne elektrickou energiou s dojazdom približne 500 kilometrov. Trojcípa hviezda dnes sľuby naplnila a autosalón v hlavnom meste Francúzska skrášlila štúdiou elektrického SUV-kupé zvanou Generation EQ.

Elektromobil Mercedes-Benz Generation EQ dosahuje maximálny výkon na úrovni 300 kW (408 k) 25 fotografií v galérii Elektromobil Mercedes-Benz Generation EQ dosahuje maximálny výkon na úrovni 300 kW (408 k) Zdroj: Filip Kadlečík

Označenie EQ v budúcnosti bude združovať elektrické automobily nemeckého prémiového výrobcu. A práve SUV-kupé by malo byť základným kameňom tohto modelového radu. Automobilka tento fakt odôvodňuje predovšetkým neutíchajúcim záujmom po automobiloch s takouto karosériou. Pri vývoji elektromobilu sa snažila prísť s moderným a ekologickým vozidlom v atraktívnom balení.

Integrované LED pásy odkazujú na masku typickú pre modely Mercedes so spaľovacím agregátom 25 fotografií v galérii Integrované LED pásy odkazujú na masku typickú pre modely Mercedes so spaľovacím agregátom Zdroj: Filip Kadlečík

Po prvom zoznámení s autom sa dá povedať, že tento cieľ automobilka naplnila. Automobil totiž jednoznačne vyzerá ako Mercedes, avšak vďaka mnohým futuristickým prvkom má svoju identitu. Tá by sa mala niesť celou rodinou elektromobilov. Základným poznávavacím znakom modelového radu EQ má podľa slov automobilky byť čierna maska s integrovaným logom značky a svetlometmi. Nezameniteľný vzhľad typický pre Mercedes jej dodávajú LED pásy vytvarované do tvarov charakteristický pre tohto výrobcu.

Je vidieť, že pri vývoji automobilu sa dbalo na aerodynamiku. Nasvedčuje tomu eliminácia špár medzi karosárskymi dielmi, nahradenie spätných zrkadiel kamerami či spomínaná maska. Nízkemu odporu vzduchu napomáha aj klesajúca línia strechy. Zo zadu Generation EQ pôsobí podstatne útlejším dojmom, než spredu.   

Zadné svetlá ladia s prednými, z karosérie taktiež nevystupujú a tvorí ich výrazný LED pásik 25 fotografií v galérii Zadné svetlá ladia s prednými, z karosérie taktiež nevystupujú a tvorí ich výrazný LED pásik Zdroj: Filip Kadlečík

Rovnaké termíny, aké sme použili pri charakteristike vonkajšieho vzhľadu auta, sa dajú aplikovať aj na interiér. Ten je extrémne minimalistický a futuristický. Multifunkčný volant dostal dotykové tlačidlá. Koncept Generation EQ prakticky stiera rozdiel medzi displejom na stredovom paneli a združenou prístrojovou doskou. Zaužívanú dvojicu totiž nahradila veľká obrazovka, ktorá bez problémov supluje jej funkcie.

Prístrojovú dosku a stredový panel by ste v tomto aute hľadali márne, nahradil ich obrovský displej 25 fotografií v galérii Prístrojovú dosku a stredový panel by ste v tomto aute hľadali márne, nahradil ich obrovský displej Zdroj: Filip Kadlečík

Dotykové ovládanie dostala aj konzola na stredovom tuneli. Na tej je zaujímavý aj fakt, že vodiča doslova nabáda k tomu aby si do vyznačeného priestoru odložil svoj smartfón. O pokročilých možnostiach konektivity sa však v prípade tejto štúdie dá len polemizovať. Naživo interiér pôsobí veľmi hodnotne a veľký dojem na nás zanechalo nielen pracovisko vodiča, ale aj druhá rada sedadiel.

Trojcípa hviezda na volante je podsvietená modrou farbou, tak ako celý interiér 25 fotografií v galérii Trojcípa hviezda na volante je podsvietená modrou farbou, tak ako celý interiér Zdroj: Filip Kadlečík

Koncept do vienka dostal štyri samostatné plnohodnotné sedadlá. Každé zo sedadiel má pasažierom poskytovať rovnakú mieru pohodlia. K tomuto faktu prispievajú aj netradičné riešenia ako napríklad reproduktory zabudované v opierkach hlavy. Cestujúci na v druhom rade však určite ocenia aj futuristické obrazovky zabudované na zadnej strane predných sedadiel.

Displeje integrované v predných sedadlách sú naživo naozaj pôsobivé 25 fotografií v galérii Displeje integrované v predných sedadlách sú naživo naozaj pôsobivé Zdroj: Filip Kadlečík

Generation EQ má čo ponúknuť aj po jazdnej stránke. Dvojica elektromotorov dokopy vyprodukuje výkon na úrovni 300 kW (408 k). Zaujímavejší je však krútiaci moment, ktorý vrcholí na hodnote 700 Nm. V spojitosti s permanentným pohonom 4x4 sa od tohto automobilu dá očakávať vskutku dynamická jazda.

Napríklad zrýchlenie z 0 na 100 km/h by elektromobilu malo trvať menej než 5 sekúnd. Automobilka uvádza, že veľké SUV na jedno nabitie prejde až 500 kilometrov. Výkonné motory bude energiou zásobovať sústava Li-ion batérií s celkovou kapacitou 70 kWh.

Predné svetlá sú zapustené do výraznej čelnej masky 25 fotografií v galérii Predné svetlá sú zapustené do výraznej čelnej masky Zdroj: Filip Kadlečík

Zástupcovia značky sa nechali počuť, že auto by v budúcnosti malo stáť porovnateľne veľa ako dobre vybavený model GLC. Cena by sa teda mohla pohybovať tesne pod hranicou 80 000 eur. Sériová verzia konceptu by sa po cestách mala preháňať najneskôr v roku 2025. O necelých desať rokov teda Tesla dostane poriadnu konkurenciu s nemeckým rodným listom.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Volvo má za sebou ťažký kvartál a naviac prišla ďalšia zlá správa: Švédi totiž musia globálne zvolať vyše milióna vozidiel pre problém s motorom, ktorý môže...

Volvo zvoláva po svete viac než milión vozidiel

Prudký rozvoj technológií v automobilovom priemysle sa čoraz viac dotýka i oblastí, kde by sme ho ešte pred niekoľkými rokmi vôbec neočakávali. Najnovšie...

Veľké inovácie: Toto už zvládne reflexná vesta

Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný...

Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Prázdna pneumatika? Poradíme vám, ako rozpoznáte defekt, ak nemáte senzory tlaku v pneumatikách, ako sa správne zachovať a čomu sa vyhnúť, aby ste neohrozili...

Ako vymeniť defekt? Jednoduchý návod

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×