Polestar 2.

Zaujímavosti Vzchopí sa automobilový sektor po pandémii? Čína ukazuje, že to nemusí byť jednoduché

Foto: Volvo

24.3. 9:00 KOMENTÁR - Na najdôležitejšom trhu planéty je dnes už opäť funkčná väčšina predajní áut. Z dát ale vyplýva, že záujem verejnosti je zatiaľ nízky. Strmý pád predajných čísel čaká aj starý kontinent a pokles dopytu iste nezostane bez odozvy.

Svet aktuálne žije krízou vyvolanou šírením nového koronavírusu, ktorý ochromil verejný život i fungovanie mnohých odvetví hospodárstva. Automobilky v tomto smere nie sú výnimka. Mnohé závody zatvorili svoje dvere a nateraz možno ťažko presne povedať, kedy sa k výrobe vrátia. Dĺžka odstávky pritom môže priamo ovplyvniť budúce portfólio jednotlivých značiek.

Nebezpečná nákaza pochádza z Číny, kde už jej rozširovanie podľa všetkého úspešne zastavili. V ostatných dňoch tam vyhlásili nad ochorením Covid-19 víťazstvo. Krízové opatrenia sa už dávnejšie začali uvoľňovať, pre verejnosť teraz platia menej prísne pravidlá a postupne sa otvárajú fabriky či obchody. Vrátane tých automobilových.

Čínske predajne áut sú zatiaľ poloprázdne, lepšie sú na tom zahraničné značky.
Čínske predajne áut sú zatiaľ poloprázdne, lepšie sú na tom zahraničné značky.
Zdroj: Mercedes-Benz

Ako informovala stránka Automotive News Europe, veľká časť predajní áut na čínskom území znovu funguje. Koncom minulého týždňa bolo otvorených takmer 91 % z celkovo 8 393 showroomov zastrešených organizáciou China Automobile Dealers Association. Z jej dát ale vyplýva, že záujem verejnosti je aspoň zatiaľ nízky.

Domáci výrobcovia hlásia podľa prieskumu návštevnosť svojich dílerov na úrovni iba 35 % oproti minuloročným štandardom. V prípade zahraničných automobiliek montujúcich aj v Číne hovorí prieskum o úrovni 54 %, ešte o niečo lepšia situácia sa týka luxusných značiek a importovaných vozidiel. V ich prípade chodí do obchodov 57 % obvyklého počtu návštevníkov.

Diskusia  ()

Video

Diskusia