Chirurgické rúško či respirátor poskytuje až 90 % ochrany.

Zaujímavosti Výrobca e-áut prestaval továreň kvôli koronavírusu: Denne vyrobí dosť rúšok pre celé Slovensko

Foto: SHUTTERSTOCK

26.3. 8:00 Čínsky výrobca BYD dokázal flexibilne zareagovať na trhové zmeny spôsobené koronavírusom. Fabriku za dva týždne prestaval pre úplne nový účel.

BYD je čínsky koncern sídliaci v známom priemyselnom Šen-Čene, ktorý vyrába široké portfólio produktov. V jeho továrňach vznikajú napríklad elektrické bicykle, solárne panely, vysokozdvižné vozíky či rôzne akumulátory. V našich končinách je známy predovšetkým ako výrobca elektromobilov, jeho divízia BYD Automobile plánuje v blízkom čase expandovať po celom svete pod značkou FinDreams. Podobný husársky kúsok sa jej už podaril s autobusmi, ktoré majú globálny úspech.

BYD Tang,
BYD Tang,
Zdroj: BYD

Teraz BYD ukázal obrovskú flexibilitu, ktorou sú úspešné čínske výrobné spoločnosti povestné. Jeho továreň v Šen-Čene, ktorá bežne vyrába mobilné telefóny, prešla v rámci štrnástich dní premenou a expresne rýchlo sa z nej stal najväčší producent ochranných rúšok na svete. Denne ich vyrobí 5 000 000 a toto číslo neustále stúpa. Prispôsobivosť Číňanov je v tomto prípade obdivuhodná, museli si totiž dokonca zostaviť aj vlastnú linku na výrobu rúšok. Žiadna existujúca nebola dostupná.

 

Okrem rúšok BYD denne produkuje aj približne 300 000 dezinfekčných gélov. Prestavba fabriky na výrobu rúšok bola v aktuálnej situácii dobrým riešením z pohľadu spoločenského prínosu i obchodu, dopyt po mobilných telefónoch totiž výrazne klesol. Okrem toho, pre produkciu ochranných masiek je potrebné čisté prostredie a precízne stroje i zamestnanci. Tieto parametre dokázali v Šen-Čene bez problémov naplniť. Vďaka šikovnosti a rýchlym reakciám teraz majú v Číne prísun rúšok, ktorý by s prehľadom pokryl dennú potrebu Slovenska.

Na koronavírus reagujú aj ďalší veľkí automobiloví hráči. Tesla dokonca hovorí o tom, že by vo svojich továrňach mohla vyrábať pľúcne ventilátory pre pacientov s ťažkým priebehom ochorenia Covid-19. O výrobe rúšok v Ázii už hovorí aj automobilka Kia, ale napríklad aj aliancia Fiat Chrysler Automobiles (FCA). V časoch zníženého dopytu po nových automobiloch by bol takýto krok nielen vítaný, ale aj logický. 

Video

Diskusia