Až tak, že svoje dni trávil ako predvádzacie auto "na podstavci" a na počítadle má sotva 280 kilometrov. Teraz hľadá novú garáž, kde mu dajú lásku, a 27. januára pôjde do dražby na akcii, ktorú organizuje aukčný dom RM Sotheby's v Arizone (USA). Odborníci očakávajú, že tento veľmi špeciálny "stroj času" odíde za cenu od 80 000 do 105 000 eur.
Toto charakteristické športové auto s podpisom skvelého Giorgetta Giugiara sa vyrábalo len dva roky. Nebyť toho, že sa stalo základným kameňom filmovej ságy Návrat do budúcnosti, ktorú režíroval a napísal Robert Zemeckis, je veľmi pravdepodobné, že DeLorean DMC-12 by skončil v zabudnutí. Marty McFly si ho ale "vybral" a použil na cestovanie späť v čase. Vďaka tejto ságe sa DeLorean stal ikonickým modelom, ktorý bude vzkriesený v podobe elektrického modelu.
História DeLorean DMC-12 je priamo spojená s históriou Johna Z. DeLoreana. Tento americký inžinier, vynálezca a obchodník, sa narodil v Detroite v rodine rumunského pôvodu. V 50. rokoch vtrhol do automobilového priemyslu s rovnakou drzosťou, s akou Elvis Presley v rovnakom čase ukradol pozornosť Frankovi Sinatrovi, a jeho vzostup bol absolútne raketový. Najprv ho zamestnal Chrysler, potom Packard a krátko nato ho za nehoráznu sumu (na tú dobu) získali General Motors. Pri riadení Pontiacu dal život brutálnemu Pontiacu GTO, ktorým chcela spoločnosť poraziť Ferrari. Jeho okázalý životný štýl však nezapadal do konzervatívnej kultúry vrcholového manažmentu GM.
DeLorean opustil GM v roku 1973, aby si splnil svoj sen postaviť si vlastné športové auto. Tak sa zrodila spoločnosť DeLorean Motor Company. Verný tomu, ako bol zobrazený na náčrtoch majstra Giugiara, bol model DMC-12 vyrobený v Severnom Írsku. So svojimi krídlovými dverami a vonkajšími panelmi karosérie z leštenej nehrdzavejúcej ocele vyzeral DeLorean DMC-12 veľmi nadčasovo, priam ako z inej galaxie. Podvozok a odpruženie boli z veľkej časti založené na Lotuse Esprit, zatiaľ čo motor bol 2,8-litrový šesťvalec, ktorý nikdy nebol príliš výkonný (130 k). Vyrábal sa v rokoch 1981 až 1983 , počas ktorých sa vyrobilo odhadom 9 000 exemplárov.
Kúsok, ktorý teraz hľadá nového majiteľa, opustil továreň v novembri 1981 so sivým interiérom a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Poslali ho do Spojených štátov oficiálnemu predajcovi DeLorean, "Tomsic Oldsmobile & Cadillac Inc." v Canonsburgu v Pensylvánii, kde si svoje miesto našiel až o rok neskôr. Už v roku 1982 pridali okrem iných prvkov aj bočné pruhy, koberčeky, autopoťah a súpravu na starostlivosť, čím sa jeho cena vyšplhala nad 26 000 vtedajších dolárov. Ale mesiace ubiehali a keďže bolo auto extrémne drahé a nenašlo majiteľa, dali naňho poriadnu zľavu.
Jeho prvý majiteľ Vaughn Crile neváhal využiť ponuku a podľa oficiálnej dokumentácie, ktorá je k autu priložená, ho 4. novembra 1982 kúpil len za 13 034 dolárov, čo je menej ako polovica pôvodnej ceny. Veľkorysá ponuka zrejme súvisela s tým, že John Z. DeLorean v tom čase čelil vážnym a bizarným právnym problémom a jeho spoločnosť skončila v konkurze. Šťastný pán Crile vlastnil auto až do apríla 2009, kedy si ho kúpil jeho druhý a posledný majiteľ s najazdenými len 56 kilometrami.
Dnes tento DeLorean DMC-12 stojí pri vchode do predajne, má na počítadle len 280 km a celý svoj život strávil ako predvádzacie auto súkromných zberateľov. S takou výbavou ako sú elektricky ovládané okná, klimatizácia, továrenské rádio s kazetou a moderné pneumatiky Falken ZE912, DeLorean prichádza s originálnou dokumentáciou, manuálom k vozidlu a dokonca propagačnou brožúrou z 80. rokov. Nový majiteľ dostane aj originálny nosič na batožinu, s ktorým auto opustilo továreň, a ktorý je stále uložený v zapečatenej krabici a čaká na prvé použitie pri nejakom výlete... možno aj do minulosti.