Pre mnohých automobilových fanúšikov predstavujú vidlicové desaťvalce absolútnu modlu automobilového priemyslu, a to aj napriek existencii väčších dvanásťvalcov. Dôvod môže byť jednoduchý: je ich jednoducho menej a v drvivej väčšine sa montovali do absolútneho vrcholu, čo automobilky ponúkali. V dnešnom rebríčku sa pozrieme na 8 vidlicových desaťvalcov, ktorými výrobcovia chceli demonštrovať svoju technologickú a konštrukčnú vyspelosť.

Porsche M80

Porsche Carrera GT
Zdroj: Porsche

Nenechajte si ujsť galériu k článku

Nástupca kultového Porsche 959 - model Carrera GT - sa vyrábal v rokoch 2004 až 2006 a vyrobených bolo takmer 1 300 kusov. Porsche stavilo na koncept motoru v strede: za prednými sedadlami sa nachádza 5,7-litrový desaťvalec s výkonom 450 kW (612 koní) spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.