Automobilka Porsche má na svedomí celý rad exkluzívnych kúskov a zdá sa, že takmer každým rokom pribúdajú nové a nové. Jedným z posledných je Porsche 911 predošlej generácie (911) vo verzii GT2 RS, či limitka 911 R, ktorá mala apelovať na puristov. No Porsche má okrem športových áut (a traktorov) na svedomí napríklad aj upravený minibus.
Porsche a Volkswagen
O vzťahu medzi automobilkami Porsche a Volkswagen sa dá napísať samostatný článok. Niet preto prekvapením, že z času na čas vzniklo zaujímavé auto ako plod ich spolupráce. Jedným z nich je aj Volkswagen T3 s prívlastkom B32, ktorý na prvý pohľad nebudí žiadnu výraznú pozornosť. No jeho história a technika si pozornosť iste zaslúžia.
Nenechajte si ujsť galériu k článku
80-te roky sa niesli v znamení motoršportu - okrem legendárnej skupiny B svetového šampionátu rely sa veľkej popularite tešil aj závod Paríž-Dakar. V tom čase sa ho Porsche zúčastňovalo s upraveným kultovým modelom 959 (ktorý v tej dobe konkuroval napríklad Ferrari F40). Problémom pre automobilku bolo nájsť vhodné sprievodné vozidlo.
Dodávka s plochým šesťvalcom
Celkom logicky padlo rozhodnutie na vtedajšiu dodávku Volkwsagen T3, ktorá bola známa praktickosťou a variabilitou. No pre potreby Porsche bola jednoducho príliš pomalá. A tak sa zrodila myšlienka, ktorá má na svedomí vznik modelu s prívlastkom B32.
Porsche vymenilo pôvodné pohonné ústrojenstvo za 3,2-litrový plochý šesťvalec z vtedajšieho Porsche 911 Carrera, ktorý produkoval slušných 170 kW (231 koní). Samozrejme, okrem motora bolo potrebné upraviť aj brzdy a podvozok. Vo výsledku tak hranatá dodávka zrýchlila na stovky za 8 sekund a dokázala sa rozbehnúť až na 215 km/h.
Nenechajte si ujsť galériu k článku
Samotné Porsche ale ako maximálku uvádzalo rýchlosť 185 km/h - o tejto hodnote bola totiž automobilka presvedčená aj v prípade plného obsadenia pasažiermi a pri zapnutej klimatizácii. Počet vyrobených kusov nie je presne známy: hovorí sa od 7 až po 15 vyrobených T3 B32.
V Holandsku je jeden kúsok na predaj. Tento konkrétny bol vyrobený pre vtedajšieho šéfa Porsche - Petra Schutza. Inzerát rovnako tak uvádza, že VIN číslo odkazuje na Porsche a rovnako tak je uvedené ako výrobca aj v oficiálnych dokumentoch k vozidlu. Na predaj je za 364 900 eur u holandského dealera Porsche Centrum Gelderland B.V., no podľa predajcu potrebuje renováciu laku a koženého interiéru.