ikona

Zaujímavosti Vilner sa popýšil krásnym BMW M3 E30

Foto: Vilner

13.12. 2018 11:26 Bavor má decentne upravený zovňajšok, interiér s retro čalúnením a radový šesťvalec s výkonom 321 koní z modernejšieho modelu.

Meno bulharskej spoločnosti Vilner sme v ostatných rokoch skloňovali viackrát, môže totiž za mnohé špičkové interiéry. Okrem svojej hlavnej pracovnej náplne však experimentovala aj s rôznymi ďalšími aspektmi tuningu. Aktuálne tuner opäť vzbudil pozornosť, popýšil sa totiž krásnym kúskom bavorskej histórie. Z jeho garáže vyšlo BMW M3 E30 vycibrené do posledného detailu.

Klasická em-trojka dostala okrem iného výrazne silnejší motor
Klasická em-trojka dostala okrem iného výrazne silnejší motor
Zdroj: Vilner

Navonok pôsobí kupé takmer sériovo, v skutočnosti však disponuje viacerými originálnymi dielcami karosérie z verzie Evolution II. Okrem toho má na fotkách upravený predný nárazník s väčšími vstupmi vzduchu a decentným spojlerom. Ten údajne medzičasom zmizol, nahradiť ho mal opäť fabrický kúsok Evo II. Namiesto ostrej červenej pokrýva plechy tmavší odtieň Imola Red.

Svetlá nezostali sériové, vzadu sa objavili dielce s bledším krycím sklom a predné exempláre nahradili lepšie svietiace exempláre Hella s drobnými stieračmi. Snáď najvýraznejším zásahom sú disky kolies, do blatníkov sa nasťahovali sivé 18-palcové ráfiky BBS RK. Bavorovi perfektne seknú. V ich vnútri vidieť posilnené brzdy, ktoré využívajú perforované kotúče na oboch nápravách. Modifikovaný podvozok disponuje komponentmi KW.

V interiéri sa bulharská spoločnosť vybláznila s károvanou látkou
V interiéri sa bulharská spoločnosť vybláznila s károvanou látkou
Zdroj: Vilner
Už zvonku je evidentné, že interiér nezostal sériový. Zadné sedadlá nahradil rúrkový rám zvyšujúci tuhosť karosérie. Vpredu sa zasa objavili škrupiny Sparco, ktoré disponujú štvorbodovými pásmi a poťahom kombinujúcim kožu s károvaným textilom. Retro čalúnenie sa dostalo aj na mnohé ďalšie miesta. Je na dverách, časti palubnej dosky a dokonca aj na tienidlách, dovnútra sa okrem toho dostal volant Momo, špecifická ručná brzda, kovové pedále či dierované „koberčeky“ z rovnakého materiálu. Tie zdobí vtipný nápis vyžadujúci pretekárske topánky.

Čerešničkou na torte je kozmeticky dokonalý priestor pod kapotou. Pôvodný štvorvalec je preč, nahradil ho šesťvalcový agregát s objemom 3,2 litra pochádzajúci z mladšieho BMW M3 generácie E36. Motor s maximálnym výkonom 236 kW (321 k) a krútiacim momentom 350 Nm zostal sériový. Autor však podotkol, že pri hmotnosti asi 1 200 kilogramov je to viac než dosť. V kombinácii so schopnosťou točiť až do 9-tisíc, päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies ide o záruku dobrej zábavy.

Štvorvalcový motor je minulosťou, nahradil ho agregát S50B32
Štvorvalcový motor je minulosťou, nahradil ho agregát S50B32
Zdroj: Vilner

Vilner priznáva, že pri tejto prestavbe bola preňho veľkou inšpiráciou firma Singer Design. Jej denným chlebíčkom sú vyšperkované exempláre pôvodného Porsche 911. V najnovšom diele bulharského úpravcu môžeme vidieť podobný dôraz na detail i využitie niektorých modernejších komponentov, ktoré však neničia dobový charakter auta. Pred týmto prístupom musíme sňať klobúk.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia