ikona

Zaujímavosti Autosalón v Ženeve: Top autá ročníka 2018

Foto: Filip Kadlečík

13.3. 2018 8:45 Pod strechou ženevského výstaviska Palexpo tento rok už tradične debutovali desiatky zaujímavých noviniek. Okrem bežných áut sa tam však dalo vidieť aj množstvo konceptov a superšportov, ktoré na ulici bežne nestretnete. Toto je výber najlepších z nich.

Najdôležitejšou automobilovou udalosťou roka je bez debaty autosalón vo švajčiarskej Ženeve. Tento rok svoje brány verejnosti otvoril už po 88. krát a my sme na ňom samozrejme nechýbali. Slovenskú motoristickú verejnosť sme v priebehu niekoľkých dní aj naživo detailne informovali o viac než troch desiatkách automobilových noviniek.

Autosalón v Ženeve ponúka rok čo rok množstvo zaujímavých vozidiel, ktoré do škatuľky
Autosalón v Ženeve ponúka rok čo rok množstvo zaujímavých vozidiel, ktoré do škatuľky "bežné" či "štandardné" nezapadajú ani náhodou
Zdroj: Filip Kadlečík

Autosalónový ošiaľ odštartovala správa o tom, že titul európskeho auta roka 2018 získalo Volvo XC40. Túto informáciu však už čoskoro zatienilo hneď niekoľko veľkých premiér. Jeden z najvýraznejších debutov si pripísala automobilka Peugeot, ktorá okrem atraktívnej limuzíny 508 predstavila aj model Rifter či zaujímavý Rifter 4x4 Concept. Svoj kus koláča z pozornosti si však čoskoro odkrojila aj Škoda. Česi tu uviedli štúdiu Vision X či napríklad aj faceliftovanú Fabiu.

>>> VEĽKÁ GALÉRIA: EXOTICKÉ SUPERAUTÁ A ŠTÚDIE ŽENEVY <<<

Zatieniť sa nedala ani Toyota, ktorá pod reflektormi výstaviska Palexpo odpremiérovala úplne nový Auris. Na toto predstavenie sme sa tešili najmä preto, že Japonci patrili k hŕstke výrobcov, ktorí svoje prekvapenia neprezradili predčasným únikom či digitálnou premiérou. To však neplatilo pre SUV Lexus UX. Spomedzi ázijských automobiliek potešili aj Kórejci, Hyundai tu vdýchol život štvrtej generácii modelu Santa Fe, Kia zasa ukázala praktický Ceed vo variante kombi.

O vizuálny dezert sa uvedením krásneho konceptu Viziv Tourer postaralo Subaru.  Výsostne pozitívne reakcie si vyslúžil aj najnovší počin Mercedes-AMG, päťdverové GT má poriadnu dávku sexepílu. O niečo menej sa verejnosti páči nástupca Citroënu Berlingo, ktorý svojim atypickým dizajnom polarizuje aj fanúšikov značky. My s ním však, najmä po živom zoznámení, problém nemáme.

Koncern Volkswagen si pozornosť kradol hneď niekoľkými debutantmi. Okrem spomínanej Škody žiarila aj materská automobilka. Odhalila ďalšieho člena rodiny I.D. - koncept Vizzion, Bentley predstavilo svoj prvý plug-in hybrid, Audi manažérsky typ A6 a Lamborghini ukázalo Huracán Performante bez strechy. Seat pútal najmä expozíciou značky Cupra, v ktorej nechýbala nová Cupra Ateca či Cupra e-Racer.

BMW M8 Gran Coupé len predznamenáva sériovú beštiu, drsné športové tvary však majú zostať zachované. Špekuluje sa o prítomnosti osemvalca so zdvihovým objemom 4,4 litra ladeným približne na 515 kW (700 k).
BMW M8 Gran Coupé len predznamenáva sériovú beštiu, drsné športové tvary však majú zostať zachované. Špekuluje sa o prítomnosti osemvalca so zdvihovým objemom 4,4 litra ladeným približne na 515 kW (700 k).
Zdroj: Filip Kadlečík

Mercedes-Benz tu urobil nečakaný krok, triede C doprial naftový hybridný motor. BMW stavilo na emócie, štúdia M8 Gran Coupé má agresivity na rozdávanie. Nemci ďalej upútali odvážnym konceptom Porsche Mission E, futuristickým vozidlom im však kontroval aj Renault či napríklad automobilky ako Hyundai, Nissan, Aston Martin či menej známy výrobca Icona. Francúzsky Renault okrem štúdie predviedol aj celkom reálnu a zaujímavú novinku, model Talisman vo vyhotovení S-Edition so silnejším agregátom.

Výkon hral prím aj pri mnohých iných automobiloch, ktoré tu automobilky prezentovali. Nechýbala nová verzia Bugatti Chiron či napríklad aj fascinujúci Rimac C_Two. Ani títo dvaja exoti tu však neboli úplne osamotení. Napísať samostatný článok o každom zaujímavom automobile by bolo nereálne, najväčšie vychytávky ženevského autosalóna preto prinášame aspoň v separátnej galérii. Ktorá z nich vás zaujala najviac?

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia