Lamborghini koncom roka 2017 nadviazalo na off-road LM002 a sériovým modelom Urus vstúpilo do športovo-úžitkových vôd. Segmentu rovno nasadilo korunu. Štvorlitrový biturbo osemvalec s výkonom 478 kW (650 k) rozbehne býka na stovku za 3,6 sekundy a potiahne až na 305 km/h. Nestačí? O slovo sa hlási tuner Manhart, ktorý ladí takmer výhradne autá značky BMW.

Tuner venujúci sa najmä BMW upravil karosériu i motor SUV Lamborghini
Zdroj: Manhart

Nemecká spoločnosť urobila nedávno výnimku a namiesto Bavora sa pozrela na zúbok talianskemu SUV. Pripravila preň komplexný balík. Agresívne tvary karosérie podčiarkla grafikou a novými dielcami na prednom nárazníku, blatníkoch či prahoch, pričom všetko je vyrobené z uhlíkových vlákien. Rovnaký materiál tvorí zväčšený zadný difúzor, strešné krídlo a niekoľko ďalších prvkov.

Exteriérový balík završujú kolesá, ktoré sú však pravdepodobne pridané graficky. Naznačujú to ich rozmazané kontúry na jednej fotke a absencia ráfikov na ďalšej. Na viacerých portáloch sa objavili informácie o priemere 21 palcov, no v skutočnosti musí ísť o výrazne viac. Už sériovo sa Urus montuje s dvadsaťdvojkami. Tieto disky sú väčšie, pokojne to môžu byť 24-palcové kúsky.

Predná kapota dostala zospodu maskáčové sfarbenie a pod ňou sa nachádza upravený kryt motora s červeným lakom. Prekrýva upravenú strojovňu. Osemvalcový agregát disponuje odlišnými turbodúchadlami a výfukovým systémom, taktiež má preprogramovanú riadiacu jednotku. Urus týmito zásahmi dostal od firmy Manhart až 597 kW, čo je v prepočte 812 koní. Krútiaci moment motora vrcholí hodnotou 980 Nm. Toto posilnenie nepochybne ovplyvnilo  dynamické vlastnosti, no žiadne presné čísla nepoznáme. Tajomstvom je tiež cena tuningu.

Zdroj: Marek Pokrývka