Dodge dáva svoj Hellcat V8 takmer do všetkého, čo má štyri kolesá. Všetko sa začalo Challengerom Hellcat. 6,2-litrové kompresorové zviera teraz nájdete v modeloch Dodge Charger , Durango a Jeep Cherokee Trackhawk. Motor ale nedávno dorazil aj do sveta pick-upov, kde si našiel uplatnenie v T-Rexovi. 

Hennessey Mammoth 1000.
Zdroj: Hennessey Performance

Spoločnosti Hennessey sa zdal pôvodný výkon 530 kW (720 k) zjavne nedostatočný a predstavil svoju špeciálnu verziu. Nazýva sa Hennessey Mammoth 1000 a má úplne absurdných 755 kW (1026 k)! Prvý z 200 exemplárov bol dokončený a okamžite otestovaný. 

Hlavným protagonistom zvýšenia výkonu je kompresor s objemom 2,65 litra. Prepracované nasávanie a vstrekovanie dodáva motoru zmes paliva a špeciálny chladiaci systém kľukového hriadeľa má chrániť motor pred prehriatím. Výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele so športovými katalyzátormi smeruje výfukové plyny do otvoreného priestoru.

Výsledkom tejto snahy sú šialené čísla - namiesto 712 koní a 881 Nm krútiacieho momentu má 6,2-litrový motor V8 teraz 1026 koní a šialených 1314 Nm! v porovnaní s ním má Bugatti Veyron "len" 1001 koní a 1250 Nm. Trojtonový pick-up s pohonom všetkých kolies šprintuje z 0 na 97 km/h (60 mph) za 3,2 sekundy. Mimochodom, RAM už naznačuje priemernú spotrebu série TRX s hladkými 20 litrami na 100 kilometrov. Viete si asi predstaviť, čo všetko si Mammoth 1000 dopraje okrem paliva.

Hennessey Mammoth 1000.
Zdroj: Hennessey Performance

Mega nákladné auto nie je lacné, ale to od tohto kúsku to asi nikto nečakal. Hennessey si za zviera účtuje ekvivalent dobrých 111 600 eur, vrátane dvojročnej alebo 40 000 kilometrov dlhej záruky. To je však stále výrazne lacnejšie ako ojazdené Bugatti Veyron s menším výkonom. A Mammoth 1000 je tiež exkluzívnejší, pretože Hennessey chce vytvoriť iba 200 kusov.