Škoda Felicia Fun.
redakcia
redakcia

Zaujímavosti Na uletený pick-up Felicia Fun už veľa ľudí zabudlo, dnes sa na západe predáva za tisíce eur

Foto: Škoda

2.5. 10:00 Takmer desatinu z 1,4 milióna vyrobených vozidiel Škoda Felicia tvoril pracovný pick-up, zato z neho odvodená Škoda Felicia Fun nabádala k zábave a aktívnemu odpočinku. Vozidlo budilo pozornosť aj trikom zvyšujúcim počtom sedadiel z dvoch na štyri, pri zachovaní priestoru pre športové vybavenie.

Neodmysliteľnou súčasťou 125-ročnej tradície mladoboleslavskej automobilky Škoda je schopnosť vychádzať v maximálnej miere v ústrety zákazníkom. Popri účelových vozidlách pre rodinu i pre podnikanie preto v pestrej ponuke nikdy nesmeli chýbať ani športové modely a autá pre voľný čas. Symbolom športového automobilu snov lákajúceho na trávenie voľného času v prírode bol legendárny roadster Škoda Felicia, ktorý v rokoch 1959-1964 potešil takmer 15 tisíc vodičiek a vodičov aj ich spolucestujúcich.

Škoda Felicia Fun.
Škoda Felicia Fun.
Zdroj: Škoda

Dopyt výrazne prevyšoval ponuku, väčšina nadčasovo elegantných otvorených vozidiel zamierila do zahraničia. Éra automobilov Škoda s motorom vzadu znamenala výrazné obmedzenie spektra prevedení karosérie v podstate na sedany a malosériové kupé. Vzniklo iba niekoľko prototypov kabrioletov a individuálnych prestavieb vozidiel tejto koncepcie pohonu.

Široké možnosti otvoril nástup úplne novej generácie automobilov Škoda s motorom umiestneným naprieč pri poháňaných predných kolesách. Na základný hatchback Favorit, debutujúci 16. septembra 1987 na brnianskom výstavisku, nadviazalo vývojové oddelenie automobilky Škoda celým radom ďalších karosárskych verzií. Do fázy sériovej výroby sa nakoniec dostal iba kombi FORMAN (1990) a dvojmiestna úžitková Škoda PICK-UP (1991).

Cestu k budúcemu vozidlu pre voľný čas Felicia Fun vytýčil dvojmiestny štvordverový prototyp Š 781 Tremp (1989) upravený z hatchbacku Favorit. Nad sedadlami vodiča a spolujazdca zostal zachovaný pevný diel strechy, smerom vzad nadväzovala masívna rúrková konštrukcia s ochranným oblúkom. Jediný vyrobený Tremp sa dochoval v depozitári Škoda Múzea.

Škoda Felicia Fun.
Škoda Felicia Fun.
Zdroj: Škoda

Ďalší vývojový stupeň predstavovala prepracovaná dvojica konceptov Škoda Fun na báze modelu Favorit. Jeden z nich bol lakovaný fialovo, druhý žlto. Na frankfurtskom autosalóne IAA 1993 táto atraktívna novinka zaujala o 60 mm zvýšeným podvozkom pre jazdu v ľahšom teréne či rúrkovým rámom na prednej časti, nehovoriac o rade praktických detailov, vkusnom farebnom zladení vonkajšieho laku karosérie s interiérom a sedemlúčovými zliatinovými diskami kolies.

Po sklopení zadnej priečnej steny s elektricky sťahovateľným oknom bolo pomocou pákového mechanizmu možné ľahko vytvoriť dve ďalšie sedadlá. Na zadnej ložnej ploche sa našlo miesto pre chladničku a batožinu, prídavný strešný nosič umožnil prepravu rozmernejšieho športového vybavenia ako horských bicyklov alebo surfových dosiek.

Video

Diskusia