Daimlerove vízie a Maybachove vynálezy

Daimler sa už v spoločnosti Deutz snaží pretaviť do reality svoju víziu kompaktného vysokootáčkového spaľovacieho motora, ktorý by sa dal použiť aj na poháňanie vozidiel. V danej spoločnosti sa však tieto nápady nedajú realizovať. V polovici roku 1882 Daimler teda opúšťa spoločnosť Gasmotoren-Fabrik Deutz a začína podnikať v Cannstatte pri Stuttgarte. S Wilhelmom Maybachom uzavrel pracovnú zmluvu už v apríli 1882.

Maybach a Daimler tu realizujú svoj sen automobilových

Wilhelm Maybach oslavuje 175. výročie
Zdroj: Mercedes-Benz Cars, Daimler Global MediaSite

priekopníkov v oblasti motorizovania mobility „na zemi, na vode a vo vzduchu“. Od roku 1882 vznikajú na Daimlerovom gazdovstve na ulici Taubenheimstraße 13 prvé benzínové vysokootáčkového motory, ktoré dostali na základe svojho vzhľadu prezývku „stojace hodiny“ – a spolu s nimi aj prvý motocykel na svete („Reitwagen“ - jazdecké vozidlo, 1885), prvý motorový čln na svete (1886) a napokon aj prvý štvorkolesový automobil na svete (Daimlers Motorkutsche, 1886). Neskôr pribúdajú pohony pre koľajové vozidlá (Daimler Motor-Waggonet, 1887) a motorovú vzducholoď Wölfertsche (1888).

S konštrukciami ako je štvorstupňová prevodovka s posuvnými ozubenými kolesami a štvorvalcovým vidlicovým motorom (ktorý vyrábala spoločnosť Peugeot pod licenciou od roku 1890), posúval Maybach mladú automobilovú techniku dopredu. Vynálezcu nezastavil ani spor medzi Daimlerom a spoločnosťou, ktorú založil na začiatku 90. rokov 19. storočia. V prenajatej záhradnej miestnosti hotela Hermann vyvinul radový dvojvalcový motor Phoenix a karburátor s tryskami. Motor Phoenix je natoľko úspešný, že medzinárodní držitelia licencie presadzujú v roku 1895 návrat Daimlera a Maybacha do spoločnosti Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG).