Ilustračná snímka

Zaujímavosti Hlasovanie motoristov: Ktorá značka je TOP?

Foto: redakcia AUTO BILD

6.5. 13:40 Môžete veriť odporúčaniam expertov, ale nemusíte. Ak sa však opýtate motoristov, tí nastavia nemilosrdné zrkadlo každému výrobcovi. Nebolo tomu inak ani v exkluzívnom prieskume redakcie AUTO BILD.

Zas ďalší prieskum mienky motoristov? Zas nuda? Omyl. Táto štúdia nastavuje zrkadlo celej branži a prieskum na tému Najlepšie značky všetkých tried je nezaplatiteľný dátový poklad. Už ôsmy rok mali čitatelia nemeckého časopisu AUTO BILD možnosť zúčastniť sa prieskumu a povedať, čo si o automobilkách myslia. Ktorým značkám dôverujú, aké modely sú ich obľúbené a ktoré automobilky považujú za inovatívne.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: redakcia AUTO BILD

V priemere strávil každý čitateľ 36 minút, aby vyplnil odpovede k 95 otázkam. Práve tieto odpovede sú neklamným zrkadlo pre najdôležitejších 38 značiek na nemeckom trhu. Z výsledkov vyplynulo viacero zaujímavých prehľadov nielen v jednotlivých triedach, ale v troch najdôležitejších kategóriách (kvalita, dizajn, pomer cena/výkon) vznikali rebríčky bez ohľadu na triedu.

Čo sa hodnotilo

Otázky boli rozdelené do troch hlavných kategórií, ktoré sa hodnotili celkovo aj v rámci jednotlivých tried. Tou prvou bola pochopiteľne kvalita a v nej sa najväčšej dôvere teší Audi. Dlhoročná snaha o dokonalosť, čo najlepšie spracovanie karosérie či tichý interiér bez nepatričných zvukov sa štyrom kruhom z Ingolstadtu zjavne vypláca. Polovica všetkých respondentov nominovala Audi v tejto kategórii za jasného víťaza. No i tu je zdvihnutý prst. Práve v luxusnej triede totiž zvíťazil Mercedes triedy S, i keď s minimálnym odstupom od Audi A8. V celkovom výsledku sa trojcípa hviezda zaradila na tretie miesto za Audi a Porsche.

Druhou kategóriou bol dizajn a pravdu povediac ide o tú najťažšie uchopiteľnú disciplínu. V prvom rade preto, že vkus je výsostne subjektívna záležitosť. Väčšinu Nemcov zahrial taliansky dizajn, čo dokazuje jasné víťazstvo dcérskej značky Fiatu – Abarth. A na treťom mieste je opäť Talian, tentokrát Alfa Romeo. Medzi nich sa vtesnalo Porsche. To asi nie je veľmi prekvapujúce. Veď kto by už len považoval Porsche za škaredé? Z rebríčka je jasné, že z hľadiska dizajnu imponujú Nemcom predovšetkým zahraničné značky. No vzhľadom na ich trhové podiely je jasná aj ďalšia vec: krása nie je všetko.


Celkové výsledky v hlavných kategóriách nájdete v galérii


Peniaze vždy boli, sú a budú dôležitým faktorom pri rozhodovaní o kúpe nového auta. A pri peniazoch sa končí aj nejedno priateľstvo. Tentokrát s nemeckými značkami. Treťou najdôležitejšou kategóriou preto je pomer cena/výkon. Asi nikoho neprekvapuje, že prvé miesto si už niekoľko rokov dôkladne zabetónovala Dacia. A až na deviatom mieste dokázal Opel preraziť záplavu zahraničných značiek. Prekvapením je vysoký odstup českej Škody na druhom mieste, hoci jej modely už dávno nie sú za babku. A dokonca sa presadil aj SsangYong, ktorý popri celkovom víťazstve v tejto kategórii zhrabol vavríny aj v triede veľkých vanov.

Pre zaujímavosť sa v celkových rebríčkoch objavujú ďalšie dve vedľajšie kategórie. Tou prvou z nich sú služby zákazníkom. Volvo očividne v posledných rokoch poriadne zapracovalo na svojej predajnej sieti. Po úspešnej modelovej ofenzíve si aj predajcovia v čoraz väčšej miere dokážu získať dôveru zákazníkov. Väčšina čitateľov zastáva názor, že Švédi v súčasnosti ponúkajú v Nemecku najkvalitnejšie služby a dokázali tak z prvej priečky vytlačiť Mercedes. Volvo poskočilo z tretieho na prvé miesto a vlaňajší víťaz Mercedes skončil s malým odstupom na druhom. Bronz si odnieslo Subaru.


Celkové výsledky v jednotlivých triedach nájdete tu


A na koniec prichádza, čuduj sa, svete, ekológia resp. najzelenší imidž. Jej autá sú skôr priemerné, produkcia pokrivkáva a firma zatiaľ nezarobila ani cent. No i tak imidž Tesly pôsobí priam nadpozemsky a jej elektromobily majú rovnaký náskok ako produkty Apple. Tesla je cool, štýlová, inovatívna. Aspoň podľa názoru čitateľov nemeckého AUTO BILDu, čo sa prejavilo aj na tom, že jeho silný konkurent BMW zaostal o dobrých 40 percent. Rovnako pevný je aj postoj Nemcov k téme hybrid a plug-in hybrid. Túto kategóriu úplne ovládla Toyota a jej luxusná dcéra Lexus. Imidž Japoncov je v tejto oblasti nedotknuteľný. Do určitej miery im dokáže sekundovať iba Hyundai, aj to z veľkej diaľky.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD, Soňa Zverková

Video

Diskusia