V automobilovom svete a všeobecne v akejkoľvek oblasti strojárstva platí, že príde na svet technológia, ktorá je po rokoch prerobená a predstaví sa ako úplná revolúcia. V tomto prípade budeme hovoriť o dizajne viacstupňovej prevodovky Ingear od kanadskej firmy Inmotive, ktorý je veľmi zaujímavý.

V súčasnosti väčšina elektromobilov využíva jednostupňové prevodovky, no prevodovka Ingear znižuje náklady, predlžuje dojazd o 7-15 % a zlepšuje čas akcelerácie o 15 %. Zvyčajne sa medzi elektromotorom a kolesami nachádzajú dva redukčné prevody, pri ktorých sa motor otáča asi 9-krát pri každom otočení kolies.

Nejde teda o prevodovku CVT a nepotrebuje ani spojky či rozvodové mechanizmy. Všetko je nahradené mimoriadne robustnou tichou reťazou BorgWarner Morse Hy-Vo, ktorá okrem toho, že je tichá, vydrží aj vysoký krútiaci moment. Systém Ingear nahrádza reduktor druhého stupňa a obklopuje diferenciál , takže nezaberá žiadny ďalší priestor. Reťaz prenáša krútiaci moment hnacieho reťazového kolesa na hnané ozubené koleso.

A keď sa „prehadzuje rýchlosť“, vysoké aj nízke prevody komunikujú s reťazou niekoľko milisekúnd, aby sa neprerušil krútiaci moment - presne ako CVT alebo dvojspojková prevodovka, ale jednoduchšie a efektívnejšie.  Umožnením efektívnejšieho fungovania hnacej sústavy s nízkym a vysokým prevodovým stupňom sa míňa menej energie, čo vedie k väčšiemu dojazdu z každého nabitia. Podobne sa zlepšuje regenerácia, ktorá je nepretržitá, dokonca aj pri podraďovaní.