Ferrari F136

Zakaždým, keď tento výrobca z Maranella schváli nový produkt, človek nadobudne dojem, že už žiadne vylepšenia nepotrebuje. Taliani ale v pravidelných intervaloch toto zdanie popierajú a dokazujú, že všetko sa dá zdokonaliť. To je presne prípad motora s zonačením F136. Zaujímavé ale je, že svoj debut nezažil vo Ferrari, ale v Maserati Coupe z roku 2001. Jeho verzie sa časom menili, no posledná s objemom 3,9 litra, ktorá obšťastňuje model SF90 Stradale, Portofino a GTC4 Lusso T, bola tri roky po sebe kandidátom na najlepší motor na svete.

Ferrari F136.
Zdroj: Ferrari

Tradícia a oddanosť konfigurácii vidlicového dvanásťvalca je nám všetkým známa, no história ich V8 siaha až do úplných začiatkov. Prvý takýto agregát použili v Maranelle už v roku 1957, ked s ním išli súťažiť vo svetovom šampionáte Formuly 1 s modelom 801 F1. Posledný vyrábaný motor s označením F136 je vybavený preplňovaním generovaným dvoma vodou chladenými turbodúchadlami IHI twin-scroll, umiestnenými mimo valcov, aby sa dosiahlo čo najnižšie ťažisko. Aj vďaka tomu motor dokáže tlačiť až 160 000 otáčok za minútu.