Chevrolet Corvette Stingray od Jeff Hayes Customs.

Zaujímavosti To najlepšie z minulosti aj súčasnosti? Na predaj je výnimočná Corvette s nečakanou technikou

Foto: Barrett-Jackson

23.3. 17:34 Americké kupé sa od originálu navonok odlišuje iba svetlou výškou a diskami kolies, no v kokpite má multimediálny systém s displejom, elektrické okná či posilňovač riadenia. Popri novom šasi dostal aj osemvalec LS3 vyladený na 540 koní.

Medzi anglicky hovoriacimi motoristami sa postupne ujal termín „restomod“ zložený zo slov znamenajúcich reštaurovanie a upravovanie. V ostatnom čase sa skloňuje čoraz viac, keďže mnohí veteráni dostávajú moderné vnútornosti. Jeden krásny príklad tohto postupu je momentálne na predaj. Ide o klasický Chevrolet Corvette, ktorý začal svoj život v roku 1963. V októbri ho chce vydražiť firma Barrett-Jackson.

Z dátumu výroby je znalcom jasné, že ide o druhú generáciu ikonického športového auta zo Spojených štátov. Vtedy ešte kupé disponovalo deleným zadným oknom. Tento typický prvok zostal zachovaný, rovnako ako valná väčšina exteriéru. Všetko však vo firme Jeff Hayes Customs zreštaurovali do poslednej skrutky. No reč je o "restomode" a pri renovácii sa nič neskončilo.

Oproti originálnemu stavu je táto Corvette Stingray výrazne znížená.
Oproti originálnemu stavu je táto Corvette Stingray výrazne znížená.
Zdroj: Barrett-Jackson

Originálny vzhľad americkej legendy narúšajú akurát ráfiky. Vpredu majú priemer 18 palcov, na zadnej osi sa nachádzajú až dvadsiatky. Tie navyše vynikajú svojou šírkou. Kolesá zapadajú do blatníkov vďaka svetlej výške, ktorá je výrazne menšia než v sériovej forme. Poslednou viditeľnou zmenou sú mohutné výfukové koncovky pod dverami na oboch stranách. Nie sú však moderné, ale držia sa retro štýlu.

So strieborným lakom zrenovovanej karosérie kontrastujú červené linky na pneumatikách a rovnako sfarbený interiér. Ten obsahuje špecifický volant, anatomické sedadlá i upravené panely dverí, pričom takmer všetko pokrýva koža. Svoje miesto tu našli aj kovové detaily a uhlíkové vlákna.

Interiér prešiel viacerými úpravami, no pôvodný štýl narušili minimálne.
Interiér prešiel viacerými úpravami, no pôvodný štýl narušili minimálne.
Zdroj: Barrett-Jackson

V kokpite veterána nechýba multimediálny systém s displejom, ale tuner ho namiesto palubnej dosky umiestnil na strop. Klasický vzhľad tak veľmi nenarúša. Ďalšie zásahy boli ešte menej viditeľné, na palube sú elektrické okná, posilňovač riadenia i nová klimatizácia.

Najväčšie zmeny sa odohrali pod plechmi. Táto výnimočná Corvette totiž stojí na šasi značky Art Morrison, ktoré dopĺňa podvozok so špecifickými stabilizátormi a tlmičmi Strange Engineering. Kotúčové brzdy zasa dodala spoločnosť Wilwood. Na prednej náprave sú použité kúsky so 6-piestikovými strmeňmi, vzadu sú brzdiče obsahujúce štyri piestiky. Silné brzdové ústrojenstvo je nutnosťou, nakoľko veterán sa predáva s nečakanou technikou pod kapotou.

Pohonná jednotka vyniká nielen parametrami, ale aj svojím vzhľadom.
Pohonná jednotka vyniká nielen parametrami, ale aj svojím vzhľadom.
Zdroj: Barrett-Jackson

Namiesto pôvodného osemvalca poháňa tento Chevrolet naleštený 6,2-litrový agregát LS3 známy z podstatne mladšieho ročníka Corvette. Atmosférický agregát vyladený na výkon 397 kW (540 k) dopĺňa odlišná prevodovka, jeho partnerom je 4-stupňový automat. Sila putuje výhradne na zadné kolesá.

Spája toto vozidlo to najlepšie z minulosti aj súčasnosti? Odpoveď na túto otázku je vecou názoru, svojich fanúšikov si však tento unikát nepochybne nájde. Dražiť sa pritom bude bez minimálnej stanovenej ceny. V preklade to znamená, že výšku predajnej sumy určia len záujemcovia.

Video

Diskusia