ikona

Zaujímavosti Aké má Ruska slabiny? Výstižný test Lady Vesta

Foto: AUTO BILD

18.11. 2017 9:00 Putin má problém. Namiesto jazdy v Mercedese chce radšej nejakú ruskú limuzínu, nanešťastie však žiadna neexistuje. Teda jedna predsa – Lada Vesta.

Vesta je jedným z najmodernejších sedanov, ktoré aktuálne ponúka ruský trh. Jej vyhliadky sú však veľmi obmedzené, a to nielen v Kremli. Štvordverový sedan s dĺžkou 4,41 metra možno vyzerá dobre, ponúka dostatok priestoru, automatickú klímu či dokonca aj navigáciu s mapami Nemecka, Maďarska a Ruska. Technicky však zúfalo zaostáva.

Príťažlivá optika z rysovacej dosky šéfdizajnéra Steva Mattina, ktorý prišiel do ruskej automobilky z Volva v roku 2011
Príťažlivá optika z rysovacej dosky šéfdizajnéra Steva Mattina, ktorý prišiel do ruskej automobilky z Volva v roku 2011
Zdroj: AUTO BILD

Mínusy sa začínajú už s ospalým 1,6-litrovým motorom. Stošesť koní zotrváva pod 3 000 ot./min. v zimnom spánku a skromný krútiaci moment 148 Nm sa k životu preberie až pri 4 200 ot/min. Nanešťastie sa výkon v testovanej Lade dostáva na prednú nápravu iba cez robotizovanú päťstupňovú prevodovku.

Tá síce stojí 760 eur naviac, ale zato zabíja aj akýkoľvek náznak temperamentu. A to sa oplatí. Jej práca jej jednoducho trvá príliš dlho a vodič aj pasažieri nevedomky kývu hlavami rytme preradení. O brzdnom účinku možno tiež polemizovať, vzrušenie nevyvoláva ani pomerne nepresné riadenie.

V jednoduchom interiéri sa vodič zorientuje aj bez náročného štúdovania manuálu
V jednoduchom interiéri sa vodič zorientuje aj bez náročného štúdovania manuálu
Zdroj: AUTO BILD

Interiér zaujme svojou prehľadnosťou: vodič sa v ňom bez problémov zorientuje aj bez náročného štúdovania manuálu. Kabína ponúka dostatok priestoru a aj navzdory lacným plastom pôsobí prívetivo. Moderné technológie neboli pre tvorcov tohto modelu úplnou prioritou. Navigácia a Bluetooth pripojenie pre telefón je dostupné len v najvyššej verzii Luxe.

Na internetové pripojenie môžete rovno zabudnúť a sofistikované asistenčné systémy sú, bohužiaľ, pojmom neznámym. Batožinový priestor s objemom 480 litrov je relatívne malý, lepšie povedané menší než vo Fiate Tipo či Škode Rapid. Objemovo sa nechytá ani na francúzske dvojičky Peugeot 301 či Citroen C-Elyseé, tie za podobný finančný obnos ponúkajú ešte 25 litrov k dobru.

Hodnotenie redakcie AUTO BILD
Hodnotenie redakcie AUTO BILD
Zdroj: AUTO BILD

Nedostatkov v interiéri je škoda, pretože podvozok naladený na ruský tankodrom spĺňa základné požiadavky našich nemeckých kolegov. Automobilka je však ohľadom neho i agregátu určite sebavedomá, keďže nad rámec trojročnej záruky pribalí ešte 24 mesiacov naviac. Inými slovami, päť rokov alebo 140 000 km. Šanca predať Vestu ako jazdenku za cenu, ktorá by majiteľa uspokojila, je preto skôr nízka.

V prípade ceny však Rusi rúbu poriadne vysoko. Vesta vo vyhotovení Luxe s automatickou prevodovkou stojí 13 500 eur a za tieto peniaze môže záujemca mať takmer dve Dacie Sandero alebo Fiat Tipo v lepšej výbave. V Európe to veru Vesta nebude mať ľahké.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD
Diskusia  ()

Video

Diskusia