Tatra na snímke však ukrýva zaujímavý príbeh.

o
 
Tatra alebo Ford? Na Slovensku existuje unikátny veterán!
 Už na prvý pohľad je táto Tatra 603 iná!

Už pri zbežnom pohľade vám nesedia predné svetlomety, ktoré sa presunuli na predný nárazník a pribuol aj chladič. Ak ste otvoríte prednú kapotu, tak zistíte, že tam je motor, pritom vám každý znalec limuzín Tatra zo šesťdesiatych rokov povie, že vzduchom chladený 2,5-litrový osemvalec bol umiestnený vzadu. Takisto, ak otvoríte zadnú kapotu, zistíte, že tam nie je motor, ale batožinový priestor s náhradným kolesom.

Šikovná prestavba

 
Tatra alebo Ford? Na Slovensku existuje unikátny veterán!
 Základom prestavby je druhá generácia Tatry 603

Skúmaním na internete sme zistili, že spomínaná Tatra pochádza z roku 1960 a pohon pod kapotou pochádza Fordu V8 z roku 1938. Motor bol chladený vodou, má objem 3,6-litra a ventilový rozvod je riešený postrannými ventilmi (rozvod SV- Standing Valve). Pôvodný majiteľ Fordu sa rozhodol pre prestavbu po tom, čo karoséria amerického vozidla zhrdzavela. Zistil, že spomínaný Ford a Tatra 603 majú rovnaký rázvor osí kolies, takže sa ideálne hodila na prestavbu. Motor a s pohonným ústrojenstvom putoval do karosérie a vznikol tak unikátny model. Tatra-Ford Majiteľ ho bez problémov prihlásil! Na doklady starého Fordu. Auto takto údajne jazdilo po našich cestách až do roku 1990 a údajné je pojazdné dodnes!

 
Tatra alebo Ford? Na Slovensku existuje unikátny veterán!
 pravdepodobný vzhľad Fordu V8 z roku 1938

Vo fotogalérii nájdete obrázky aj originálnej Tatry aj modelu Ford V8 z roku 1938, ktorý pravdepodobne slúžil ako základ prestavby.

Zdroj: http://www.tatra-club.com/forum-tema/tuning-tatry-vrele-ne-doporucuji-786?kols=13