Keď sa Američan Mike Neal v roku 2007 zamestnal vo farmaceutickom odvetví, potreboval spoľahlivé auto s veľkým nákladným priestorom. Pracuje totiž v spoločnosti, pre ktorú dodáva lieky, ktoré sa používajú pri PET skenoch pre onkologických pacientov. Používajú sa na zistenie, či sa rakovina rozšírila, zostala rovnaká alebo ustupuje.
Denne priemerne prejde okolo 800 kilometrov. Rozhodol sa pre tmavomodrú Toyotu Tacoma s benzínovým štvorvalcom s objemom 2,7 litra a výkonom 120 kW (162 k). V tom čase za auto zaplatil ekvivalent približne 21 000 eur (23 000 amerických dolárov). Aj po trinástich a pol rokoch Mike Toyotu stále vlastní, no teraz má najazdených takmer 2,5 milióna kilometrov a neúnavne jazdí ďalej.
Je normálne, že v priebehu rokov došlo k poškriabaniu tej či onej časti auta, ako napríklad veľká rana na prednom nárazníku. Interiér tiež už nie je ako nový, sú na ňom známky opotrebovania, napríklad na stredovej konzole alebo paneloch dverí. Ale úprimne povedané, veľa ojazdených automobilov s najazdenými 200 000 alebo 300 000 kilometrami vyzerá oveľa horšie ako táto Toyota.
S prvým motorom 1,4 milióna kilometrov
Pretože Mike dodáva životne dôležitú nukleárnu medicínu, je nevyhnutné, aby sa mohol spoľahnúť na svoje auto. Toyota ho nikdy nesklamala, odkedy si ju v novembri 2007 kúpil. Prvý motor vydržal neuveriteľných 1,4 milióna kilometrov (880,000 míľ) predtým, ako mu diagnostikovali chybné tesnenie hlavy valcov.
Mike potom nechal do auta namontovať, ktorý mal približne 160 000 kilometrov. To sú v porovnaní s miliónom kilometrov, ktoré dovtedy najazdil Mike na predchádzajúcom motore, iba bezvýznamné drobné. Prevodovka tiež už nie je pôvodná, menič krútiaceho momentu mal poruchu pri 2 100 000 kilometroch a Mikeovi bolo odporúčané, aby pri tejto príležitosti vymenil šesťstupňový automat za komplet novú jednotku. Odvtedy Toyota pokračovala vo svojej jazde.
Digitálny tachometer Tacomy počíta prejdenú vzdialenosť do zhruba 1,6 milióna kilometrov. Mike dokumentuje presný počet kilometrov radšej podľa vlastne metódy. Výlet A je vynulovaný na každej zastávke tankovania s cieľom určiť spotrebu. Výlet B sa resetuje každých 16 000 kilometrov (16 000 kilometrov) a potom v denníku starostlivo zaznamená dátum a zodpovedajúci počet najazdených kilometrov. Mike tiež prišiel s nápadom, že na zadné dvere dá štítok s aktuálnym počtom najazdených kilometrov, ktorý aktualizuje každých 10 000 míľ.