Švajčiarske horské železnice sú divom dopravného inžinierstva, ale rozhodne nejde o miesto, kde by ste sa chceli pokúšať pokoriť rekord o najdlhší osobný vlak. Už samotný terén s ostrými zákrutami a neustálymi klesaniami a stúpaniami je obrovskou výzvou. No a potom je tu úzky rozchod koľaje, len jeden meter v porovnaní so štandardnými 1435 milimetrami. Aby 25 spojených vlakov, ktoré Švajčiari prezývajú „Kozorožec“ (každý má štyri vozne, dovedna ide teda o 100 vozňov), cestu zvládlo, všetko muselo byť dokonale načasované a premyslené.

25 rušňovodičov muselo byť perfektne synchronizovaných a zrýchľovať a brzdiť prakticky v rovnakej chvíli. Každý z nich poznal trasu veľmi dobre a mal v pamäti každú zákrutu, každé stúpanie a klesanie. Každý z rušňovodičov a technikov, ktorí na projekte participovali, vedel, že ak urobí chybu, vlak sa môže ľahko rozpojiť v dôsledku pôsobenia nerovných síl. Rýchlosť súpravy tiež musela byť obmedzená na 35 kilometrov za hodinu, aby sa zabránilo preťaženiu elektrickej siete.

29. októbra 2022 vlak s tritisíc cestujúcimi vyrazil na cestu. Mal dĺžku 1906 metrov. Prekonal 22 tunelov a 48 mostov a 25 kilometrov dlhú trasu zvládol bez zaváhania. Švajčiari tak opäť dokázali, že čo sa železničných technológií týka, patria ku špičke.

Mimochodom, najdlhší nákladný vlak vypravili v roku 2001 v Austrálii. Meral 7,24 kilometra.