Ferrari predstavilo model Enzo na Ferrari Days na Nürburgringu v roku 2002, keď za volantom sedel Michael Schumacher. Nakoniec sa vyrobilo len 400 kusov a v týchto dňoch ich počet zjavne klesol o jeden exemplár. V Holandsku neznámy vodič pri testovacej jazde rozbil červené Enzo.

Nehoda sa stala o 11:30 v meste Utrecht, presnejšie na päťkilometrovej ceste s názvom Amsterdamsestraatweg, ktorá je zároveň jednou z najfrekventovanejších ciest v meste. Podľa okoloidúcich vodič išiel vysokou rýchlosťou a nezvládol riadenie. Zadná časť auta sa dostala mimo vozovku a následne vozidlo narazilo do stromu. Následok zrážky bol katastrofálny, na aute sa odtrhlo zadné koleso a predné sa na aute ledva udržalo. Okrem toho bol vážne poškodený podvozok a karoséria, no podľa informácií zostal nepoškodený skelet z uhlíkových vlákien a dvanásťvalcový motor.

Na testovacej jazde rozbil vzácne Ferrari Enzo.
Zdroj: Jeffrey de Ruiter

Je za nehodu zodpovedný zákazník alebo servisný technik?

Mnohí sa dnes pýtajú, kto nehodu spôsobil. Bezprostredne po nehode bol v aute predajca áut Ferrari z neďalekého autosalónu. Na aute boli nalepené aj reklamné poznávacie značky predajcu, takže zatiaľ nie je jasné, či nehodu zavinil kupujúci alebo servisný technik firmy. V Kroymans Ferrari sa odmlčali a na otázky novinárov neodpovedajú. Enzo určite opravia, ale kto zaplatí extrémne vysoký účet za opravu, sa už asi nikdy nedozvieme.