ikona potulky

Zaujímavosti Južné Nemecko: Najmä okruhy a múzeá

Foto: redakcia

12.10. 2014 17:30 Počas našich ciest v „spodnej“ časti krajiny sme objavili mnoho zaujímavých miest, ktoré stoja za návštevu.

Za posledných pár mesiacov ste na našich stránkach mohli nájsť viacero reportáží pod hlavičkou špeciálneho projektu Cestovanie za autami. V rámci neho sa druhý rok snažíme priblížiť miesta, ktoré by nemali chýbať na mape žiadneho motoristu. Na minuloročné cesty po raji superšportov v severnom Taliansku, krásnych cestách Rumunska a zákutiach severnej Európy sme nadiazali skúmaním Nemecka. Najprv sme sa pozreli na územie patriace do bývalého východného bloku, potom sme zamierili do južnej polovice krajiny.

Tip redakcie

Naším prvým cieľom bol Norisring, ktorý je mestským okruhom ležiacim na území Norimbergu. Zistili sme, ako vyzerá počas bežných dní, a pozreli sme sa tiež do jeho histórie. Tá môže mnohých prekvapiť. Základným kameňom polygónu boli totiž plány Adolfa Hitlera z 30. rokov minulého storočia. Ten tu chcel vytvoriť hlavné miesto stretávania nacistickej strany. Kamenná tribúna dodnes obsahuje výklenok, z ktorého kedysi Hitler rečnil k masám.

Tip redakcie

Hlavná tribúna trate Norisring nesie pečať Adolfa
Hlavná tribúna trate Norisring nesie pečať Adolfa
Zdroj: redakcia

Ďalšou zástavkou bolo technické múzeum v meste Spyer, ktoré obsahuje vyše dvetisíc exponátov. Veľkú časť z toho tvoria historické autá všemožných značiek i pôvodu: domáce nemecké, talianske, britské, americké... Štvorkolesové veterány však nie sú jedinou atrakciou, nakoľko v tomto objekte si možno pozrieť aj lietadlá, lokomotívy či dokonca vyradený raketoplán.

Tip redakcie

Speyer ponúka rôznorodú zmes veteránov, ale aj
Speyer ponúka rôznorodú zmes veteránov, ale aj
Zdroj: redakcia

Hlboko do histórie motorizmu sme sa dostali v rámci expozície Automuseum Dr. Carl Benz. Pozreli sme sa tu na prvý automobil poháňaný spaľovacím motorom, ktorý vznikol ešte v roku 1885. Okrem neho sme mali možnosť pozrieť sa na ďalšie pôsobenia muža považovaného za otca moderného auta. Výstava nám priblížila jeho život, produkty samostatne riadenej značky i druhú spoločnosť, z ktorej sa časom vyvinul dnešný Mercedes-Benz.

Tip redakcie

Benz počas svojho života skonštruoval mnohé
Benz počas svojho života skonštruoval mnohé
Zdroj: redakcia

Zaujímavé exponáty sme našli aj v múzeu Autovision, o ktorom jeho prevádzkovatelia tvrdia, že mapuje víziu osobnej mobility pre nové milénium. To je čiastočne pravda, nakoľko pod jeho strechou sa nachádzajú viaceré elektrické autá či modely poháňané vodíkom. Hlavnú rolu však na tejto výstave hrá Wankelov motor. Rozsahom zbierky rotačných agregátov i nimi poháňaných automobilov nemá Museum Autovision konkurenciu na celom svete.

Tip redakcie

Museum Autovision obsahuje množstvo áut
Museum Autovision obsahuje množstvo áut
Zdroj: redakcia

Okrem spomínaného Norisringu sme navštívili aj ďalší okruh: podstatne slávnejší Hockenheimring, ktorý je známy hosťovaním Formuly 1. Najprv sme sa počas šprintérskeho podujatia pozreli na zaujímavé autá zaparkované pri trati, neskôr sme šli priamo na ňu. Absolvovali sme tu prehliadku so sprievodcom, ktorá sa nazýva Insider Tour. Počas nej sme sa o polygóne dozvedeli mnohé informácie a navštívili sme všetky významné kúty jeho areálu.

Tip redakcie

Hockenheimring je slávny najmä vďaka pretekom
Hockenheimring je slávny najmä vďaka pretekom
Zdroj: redakcia

Keďže sme v rámci prehliadky dostali ako bezplatný bonus vstupné do múzea ležiaceho priamo na trati, pozreli sme sa aj do jeho útrob. V objekte Motor-Sport-Museum sme našli najmä staré pretekárske motorky, no aj monoposty a okruhové vozidlá triedy DTM. Najviac nás tu zaujala dvojmiestna „školácka“ formula a výkonný osemvalcový dragster.

Tip redakcie

Dvojmiestnu formulu s nápisom  Fahrschule len tak
Dvojmiestnu formulu s nápisom Fahrschule len tak
Zdroj: redakcia

Južným Nemeckom na Škode Rapid

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI
Zdroj: redakcia
Rovnako ako v prípade bývalej východnej časti štátu sme sa po južnej polovici Nemecka pohybovali na našom cestovateľskom špeciále menom Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI.

Český hatchback nám svedomito slúžil, nesklamal priestrannosťou, dynamikou ani jazdnými vlastnosťami. Opäť nás však nepotešila spotreba na dlhých diaľničných presunoch, kde by sa skôr osvedčil diesel.

Nemecko bolo a stále patrí k automobilovým veľmociam. Nemožno sa preto čudovať, že na jeho území sa nachádza množstvo miest, ktoré pohladia dušu motoristu. V prípade našej cesty po „spodnej“ časti krajiny to boli v prvom rade zaujímavé múzeá a pretekárske okruhy, na ktoré môžu byť obyvatelia hrdí. Pozrieť sa na ne vo väčšine prípadov stálo za to a ak sa niekedy ocitnete v blízkosti popisovaných lokalít, nad navštívením niektorej z nich určite pouvažujte.

Partnerom cestovateľského projektu je poisťovňa Union.

:gallery:true:true:true
Diskusia  ()

Video

Diskusia