Spoločnosť Volvo Penta, divízia skupiny Volvo Group zameraná na vývoj a výrobu komponentov a motorov pre priemyselné využitie, začala vyrábať prvé elektrické motory, ktorými bude vybavené nové a revolučné hasičské vozidlo s názvom Rosenbauer RT.

Toto nákladné vozidlo bolo vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Volvo Penta, ktorá mala na starosti celý pohonný systém založený na štyroch elektromotoroch a ktorý bol pre tento nákladný automobil vyvinutý úplne od základov. 

Rosenbauer RT.
Zdroj: Volvo Group

Zo štyroch motorov sa iba dva používajú na trakciu vozidla a dosahujú výkon 350 kW, čo je ekvivalent 474 koní. Tretí motor sa využíva ako generátor a štvrtý sa používa na pohon najrôznejších systémov vozidla, vrátane penového dela namontovaného na streche.

Všetko poháňa lítium-iónová batéria s kapacitou 100 kWh, ale keď dôjde energia, prichádza na rad radový šesťvalcový naftový motor s objemom 3,0 litra, pôvodne z BMW. Ten slúži na predĺženie dojazdu, takže nejde o úplný elektromobil.

V 100% elektrickom režime budú hasiči schopní prejsť zhruba 100 km a naftový motor BMW dokáže systému pridať ďalších 500 km autonómie. Podľa spoločnosti Volvo Penta bolo výzvou zosúladiť fungovanie všetkých týchto systémov a okrem pohonného systému vyvinula švédska spoločnosť aj aktívnu chladiacu jednotku, ktorá pracuje na výkone 600 voltov, namiesto obvyklých 24 voltov.

Rosenbauer RT.
Zdroj: Volvo Group

Vďaka tejto výkonnej jednotke tak môže chladiaci systém nielen udržiavať regulovanú teplotu batérie, ale aj chladiť ďalšie súčasti vozidla. Obrázok auta môže byť síce futuristický, ale pravdou je, že toto hasičské auto budúcnosti, s objemom 2 000 litrov vody a 200 litrov peny, je už v prevádzke.

Prvé jednotky boli pritom postavené na účasť na pilotných programoch v mestách, ako je Berlín a Amsterdam. Sériová výroba hasičského hybridu však nie je tak ďaleko a konečným dôkazom toho je, že spoločnosť Volvo Penta už začala vyrábať elektrický pohon, ktorý mu bude dodávať potrebnú energiu.