„Ceny nových automobilov sú na historicky najvyšších úrovniach, čiastočne v dôsledku zvýšenej úrovne obsahu, ktorý ponúkajú,“ povedala Kristin Kolodge, výkonná riaditeľka J. D. Power. „Je to v poriadku, ak majitelia dostanú za svoje peniaze pridanú protihodnotu, no niektoré funkcie sa mnohým vlastníkom zdajú ako plytvanie.“

Štúdia TXI - celkové výsledky.
Zdroj: J. D. Power

Štúdia uvádza, že v prípade viac ako jednej z troch pokročilých technológií ju počas prvých 90 dní vlastníctva využije menej ako polovica vlastníkov. Najčastejšie hovoria, že ich jednoducho nepotrebujú. Napríklad 61% majiteľov tvrdí, že nikdy nepoužilo nákupy cez vozidlo, a 51% z nich tvrdí, že je to zbytočná funkcia. Vlastníci majú podobný názor na komunikačnú technológiu medzi vodičom a spolujazdcom, pričom 52 % uviedlo, že túto technológiu nikdy nepoužili.

Štúdia zistila, že veci ako elektrické zrkadlá a 360° parkovacie kamery patria medzi najvyhľadávanejšie kusy technológie, za ktoré si zákazníci radi priplatia. Z neoficiálne najvyšším skóre zo štúdie vyšla Tesla, ktorá získala inovačný index 668 na stupnici do 1000 bodov, no keďže automobilka nedáva J. D. Power právomoc oslovovať majiteľov v 15 vybraných amerických štátoch, jej výsledok nie je oficiálny. 

Štúdia TXI -výsledky prémiového segmentu.
Zdroj: J. D. Power

Genesis sa ako taký umiestnil celkovo najvyššie v prémiovom segmente s hodnotením 634 bodov. Po ňom viedol Cadillac s 551 bodmi, Volvo s 550 bodmi, BMW s 545 bodmi a Mercedes-Benz s 523 bodmi. Hyundai získal najlepšie hodnotenie v strednej triede so skóre 519, čím sa dostal pred Kiu s 510 bodmi, Nissan s 502 bodmi, Subaru s 499 bodmi a GMC s 498 bodmi.

Americká štúdia J. D. Power Technology Experience Index je založená na odpovediach 110 827 majiteľov, ktorí si v roku 2021 zakúpili nové auto a vlastnia ho viac ako 90 dní. Cieľom štúdie je prakticky zvážiť prijatie nových technológií pre každú značku a zistiť úspešnosť ich aplikácie. Skúma tiež, aké technológie majú ľudia radi a koľko problémov majú pri ich používaní.

Štúdia TXI - výsledky strednej striedy.
Zdroj: J. D. Power

Štúdia TXI analyzuje 36 technológií, ktoré sú rozdelené do štyroch kategórií: pohodlie; automatizácia; energie a udržateľnosť; infotainmentu a konektivita. Hodnotia sa iba technológie klasifikované ako pokročilé. Cadillac Escalade je prémiový model, ktorý získal ocenenie za technológiu spätných zrkadiel s kamerou. Rovnaké ocenenie v strednej triede si vyslúžil RAM 1500. Lexus IS získal ocenenie v prémiovej triede za vznikajúci automatizáciu, konkrétne za technológiu automatického núdzového brzdenia.

Lexus IS získal tiež ocenenie za infotainment a konektivitu za prepojenie virtuálneho asistenta s technológiou vozidla. „JD Power má množstvo údajov, ktoré ukazujú, že výrobcovia automobilov utrpia na plánovanom zisku a rýchlosti predaja, ak do svojich vozidiel budú ponúkať nesprávnu kombináciu funkcií,“ vysvetlila Kolodge. „Výskum TXI kvantifikuje výhody, keď existuje súlad medzi tým, čo majitelia skutočne chcú, a tým, čo vyrábajú výrobcovia automobilov."