Raritný Volkswagen Golf G60 má poriadne mastnú cenovku, ponúkne však exkluzivitu limitovanej série s vyladeným agregátom a takmer novým exteriérom i interiérom

Zaujímavosti Raritný Golf G60 mal aj digitálnu prístrojovku

Foto: Auto Bild

11.4. 14:00 Volkswagen do sveta vypúšťa rôzne verzie modelu Golf aj dnes a inak tomu nebolo ani v minulosti. Špeciálny rely variant G60 mal už pred tridsiatimi rokmi 210 koní a digitálnu prístrojovku.

V Nemecku sa aktuálne predáva jedno výnimočné auto. Ide o Volkswagen Golf G60, ktorý pochádza z 5 000-kusovej limitovanej rely edície potrebnej na homologizáciu skutočného pretekárskeho špeciálu. Len 50 áut z tejto várky opustilo továreň bez strešného okna a práve sa pozeráte na jeden z tohto jedného percenta. Raritka prešla v roku 2014 kompletnou obnovou a odvtedy najazdila len 5 200 kilometrov. Majiteľ si ju cení na 49 000 eur.

Raritný Volkswagen Golf G60 má poriadne mastnú cenovku, ponúkne však exkluzivitu limitovanej série s vyladeným agregátom a takmer novým exteriérom i interiérom
Raritný Volkswagen Golf G60 má poriadne mastnú cenovku, ponúkne však exkluzivitu limitovanej série s vyladeným agregátom a takmer novým exteriérom i interiérom
Zdroj: Auto Bild

Cenu youngtimera zdvíha nielen príslušnosť k limitovanej edícii, ale aj jeho mechanická stránka. Pod kapotou tu pracuje 1,8-litrový štvorvalec s prepĺňaním ladený na 154 kW (210 k). Agregát v pôvodnom nastavení produkoval 118 kW (160 k), pri renovácii sa však mechanici pohrali s vnútornosťami a nastavením kompresoru. Okrem toho auto teraz jazdí na 17” diskoch kolies X-Zero Extreme a disponuje podvozkom KW Variante 3.

Exteriér vozidla má bezchybný červený lak, ktorý kompletne pokrýva aj čelnú masku. Za zmienku okrem zliatinových ráfikov stojí aj rozšírenie blatníkov, ktoré musia hostiť veľké kolesá. Karoséria je trojdverová, vnútri sa však usadí štandardný počet pasažierov. Zadná časť je jednoduchá, odlišnosť od bežného Golfu prezrádza najmä označenie či výrazná koncovka výfukového potrubia.

Fakt, že vozidlo je v top technickom stave, prezrádza aj pohľad pod kapotu. Všetko tam je pedantne vyčistené. Lákavo pôsobí aj interiér, ktorý kombinuje plast, textíliu a kožu. Medzi jeho najväčšie vychytávky patria sedadlá Recaro s výrazným bočným vedením či vtedy pokroková plne digitálna prístrojovka. Stál by vám pekný kúsok za takmer päťdesiatisíc eur?

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia