Pozeráte sa na SUV, ktoré vo svete nemá obdobu. BMW X5 “Le Mans” je jedinečným kúskom, ktorý mal na prelome milénií ako marketingový ťahák nakopnúť predaje veľkého bavorského SUV. V tom čase bol technickým riaditeľom divízie BMW M Albert Biermann a práve jemu v mysli skrsol nápad na umiestnenie motora S70/V12 LMR pochádzajúceho z víťazného vozidla Le Mans do civilného SUV.

Monštruózny automobil absolvoval svetovú premiéru na ženevskom autosalóne v roku 2000. Išlo o čisto experimentálne vozidlo, ktoré malo jasne zadefinovať hranice dynamiky modelu X5. Pre nasadenie na okruhoch bol potenciál pohonnej jednotky obmedzený restriktorom, no keď nemala pristrihnuté krídla, produkovala masívnych 515 kW (700 k). V tejto forme sa dostala aj pod kapotu jedinečného SUV. Tento fakt by jej mohli závidieť aj súčasné M-kové modely od BMW.

Vozidlo akcelerovalo na tempo 100 km/h v priebehu 4,7 sekundy a najvyššia rýchlosť, ktorá mu bola nameraná, sa pohybovala na úrovni 278 km/h. Mohutný ťah vyvíjaný agregátom dobre vystihuje špička krútiaceho momentu 720 Nm, ktorú dosahoval približne pri 5 000 otáčkach za minútu.

BMW X5 “Le Mans” budí rešpekt najmä technikou, no svaly dáva navonok aj vizuálne. Karbónovú kapotu narúša výrazný vzduchový prieduch, automobil je okrem toho obutý na retro kolesách od BBS v matnom zlatom prevedení. Športové jazdné vlastnosti konštruktéri dosiahli aj vďaka zníženiu ťažiska automobilu - táto X5 má o 30 mm menšiu svetlú výšku.

Jazdný zážitok zo špeciálneho SUV by ste nejakým pasažierom sprostredkovali len ťažko. Toto auto je totiž osadené len pretekárskym sedadlom vodiča, preč išla zadná lavica i sedadlo spolujazdca. Aj vďaka tomu sa však podarilo dosiahnuť takmer ideálne rozdelenie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu (51:49). Športová príprava zahŕňala napríklad aj odstránenie airbagov.

BMW X5 “Le Mans” možno pôsobí ako prerastený prevýkonovaný úlet, no BMW zjavne zvládlo vyladiť jeho jazdné vlastnosti na výbornú. Najlepší čas, ktorý toto vozidlo dosiahlo na Nordschleife (7 minút 49 sekúnd) by mu mohol závidieť aj nejeden športiak, ktorý sedí bližšie pri zemi.