Ak sa chceme detailnejšie pozrieť na celý príbeh, ktorý sa ukrýva za názvom Ronda, musíme sa vrátiť späť do roku 1979. Aj keď je Seat aktuálne súčasťou koncernu Volkswagen, od svojho založenia do roku 1983 mal s Fiatom veľmi úzke vzťahy. Dokonca bola väčšina automobilov založená na dizajne a mechanických vlastnostiach automobilky Fiat. 

Seat Ronda
Zdroj: Wikipedia

Práve vtedy sa na trhu objavil model Seat Ritmo, ktorý je takmer identickou kópiou rovnomenného Fiatu, no nebojte sa, všetko je v súlade s dohodou medzi týmito dvoma značkami. Spoločnosť Seat síce v tom čase patrí pod Španielsko, no to chce značku predať. Ako prvý v rade stojí samozrejme Fiat. Medzi španielskym štátom, ktorý chce predávať, a talianskou spoločnosťou, ktorá chce nakupovať, by mala vzniknúť veľmi rýchla kúpna zmluva. Španielsko by tým získalo potrebný kapitál a Fiat sa stane lídrom perspektívneho španielskeho trhu. Keby bolo keby...

Vtedy ešte bolo všetko medzi týmito dvoma značkami na poriadku. Aj napriek šťastnému spolunažívaniu veľkých automobiliek sa však partnerstvo muselo z rôznych dôvodov ukončiť. Seat sa tak dostal do veľmi ťažkej pozície, pretože musel prepracovať a preladiť celé portfólio automobilov, aby sa mohli adekvátne odlíšiť od Fiatu. Dohoda, ku ktorej dospeli v súvislosti s rozdelením, bola podpísaná v roku 1981.

Seat dostal právo na výrobu modelov 127, Ritmo a Pandy za predpokladu, že dôjde k zásadnej zmene dizajnu a premenovaniu. Jedným z prvých automobilov, ktoré sa im podarilo vyrobiť, bol Seat Ronda. Ten započal svoju kariéru pôvodne ako Ritmo, no Španieli ho výrazne prepracovali. Upravili exteriér, dodali mu úplne nový interiér a dokonca požiadali Porsche, aby prepracovali motor. Tí primárne pridali vstrekovanie paliva a zmenili hlavu valcov.

Motor upravovalo samotné Porsche
Zdroj: FavCars

A čo tá nezvyčajná farebná kombinácia? Dôvodom žlto-čierneho náteru je vlastne banalita. Keď Seat predstavil Rondu, Fiat neveril, že sa automobil dosť odlišuje od modelu Ritmo, čím porušil dohodu, ktorú podpísali pri zrušení spolupráce. Aby bolo úplne jasné, v čom sa Ronda odlišovala, prezident Seat Juan Miguel Antoñanzas nakázal vziať auto do továrne a natrieť každú novú časť žltou farbou.

Farby sa preniesli aj do interiéru, ktorý si vytvoril Seat úplne nanovo. Výsledný dopad so zvýraznenými novými časťami bol novinármi označený za veľkolepý a mal zásadný význam pre Seat pri dokazovaní, že Fiatu nič nedlžia. V kuloároch sa povráva, že Fiat bol nahnevaný hlavne preto, lebo facelift modelu Ritmo vyzeral veľmi podobne ako nová Ronda, čo ich prinútilo preplánovať celú výrobu a dizajn vynovenej verzie. Ronda teda presvedčila verejnosť o svojej originalite a umožnila v roku 1984 zrod ikony menom Ibiza.