Ak sa pozrieme späť v čase, existuje len málo automobilov, ktoré sú svojim spôsobom extrémnejšie ako Renault Clio V6. Išlo o veľmi zvláštny variant úžitkového vozidla, ktoré debutoval ako prototyp ešte v roku 1998 a na trh sa dostal v roku 2000. Toto Clio bolo prakticky závodné cestné auto a v tomto článku sa pozrieme na jeho krátky, ale intenzívny život.

Aktuálne je to viac ako 20 rokov, čo sa francúzska značka rozhodla uviesť na svetlo sveta filozofiu rally automobilov skupiny B z 80. rokov. Aj keď bol Renault Clio malý stroj s predným náhonom, rozhodla sa mu dať radikálnu verziu, ktorá sa kompletne odlíšila od konfigurácie. Stal sa jediným vo svojej triede s motorom umiestneným v strede.

Renault Clio V6
Zdroj: FavCars

Začalo to základnou technikou modelu Clio V6 Trophy, ktorý sa použil ako náhrada za staršiu Sport Spider Trophy. Clio V6 bolo širšie, dlhšie a nižšie než konvenčný model. Jeho dezén bol navyše vpredu širší o 110 milimetrov a vzadu o 138 milimetrov. 1631 kusov prvej generácie bolo ručne vyrobených spoločnosťou TWR vo Švédsku. Zaujímavé je, že táto generácia bola z 98 % identická s prototypom.

Mala 3,0-litrový vidlicový 6-valec v strednej polohe, rovnaký ako ten, ktorý bol použitý v Lagune. V tomto prípade dostal ale nové piesty, zvýšený kompresný pomer a dosahoval až 7100 ot./min.. Dokázal vyvinúť výkon 169 kW (230 k) a krútiaci moment 300 Nm, takže z pokoja na 100 km/hod mohol zrýchliť za 6,4 sekundy a dosiahol najvyššiu rýchlosť 236 km/hod.

Táto sila sa prenášala na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá bol vyvinutá z tej, ktorá mala 5 rýchlostí. Pridali k nej navyše diferenciál s obmedzeným sklzom. Predný pomocný rám bol referenčným rámom modelu Clio 172, pomáhala mu pridaná výstuž. Odpruženie na prednej náprave zabezpečil MacPherson a zadná náprava bola viacprvková. Stabilizátor bol priamym dedičstvom po Renaulte Clio Trophy.