Mitsubishi dnes už nemá arzenál športových modelov, ktorým disponovalo na začiatku 90. rokov. Názov Eclipse teraz nesie SUV Eclipse Cross, legendárny Lancer Evolution sa už roky nevyrába... Na konci 80. rokov však v Japonsku vrcholila vlna optimizmu a Mitsubishi sa rozhodlo ohromiť svet svojou novou vlajkovou loďou. Mitsubishi 3000GT bolo najtechnologickejším športovým vozidlom svojej doby.

Mitsubishi 3000GT
Zdroj: FavCars

Cieľom Mitsubishi bolo dokázať čeliť tvárou v tvár takým dôležitým automobilom, ako je Honda NSX, Toyota Supra alebo Nissan Skyline GT-R, ktoré už svetu ukázali, čoho všetkého je japonský automobilový priemysel schopný. Zaujímavosťou je, že model 3000GT sa pôvodne volal Mitsubishi GTO a v Japonsku sa pod týmto názvom v skutočnosti predával. Pre Európu a Spojené štáty bol zasa oficiálny názov 3000GT. Pýtate sa prečo? Značka sa obávala, že puristi toto vozidlo odmietnu kvôli tomu, že sa snaží zúročiť komerčný cveng klasických automobilov, akými boli vtedy Pontiac GTO či Ferrari 250 GTO.

Pritom nešlo o auto obmedzených rozmerov. Išlo o 2 + 2-mestne kupé a na dĺžku meralo až 4,60 metra. Aj napriek tomu, že bolo auto vyrobené v Japonsku, v autorizovaných predajniach americkej značky sa predávala jeho americká verzia s názvom Dodge Stealth. Mitsubishi vtedy uzavrelo dohodu so spoločnosťou Chrysler a výsledok bol pokrstený firmou Diamond-Star Motors. Model Stealth bol jedným z prvých produktov novovzniknutej značky, rovnako ako prvá generácia Mitsubishi Eclipse, ale to je už iný príbeh.

Mitsubishi 3000GT
Zdroj: FavCars

Hovoríme o automobile, ktorého vrcholné verzie v roku 1990 disponovali 3,0-litrovým motorom V6 s dvojitým turbodúchadlom, stálym pohonom všetkých kolies, adaptívnym pružením, aktívnou aerodynamikou a elektronicky riadeným výfukovým systémom. To sú prvky, ktoré dnes nájdeme iba v niektorých automobiloch vyššej triedy či v športových vozidlách ako Porsche 911 Turbo S. Takmer pred 30 rokmi zabalilo Mitsubishi všetok svoj „palebný“ arzenál do jedného skvelého automobilu.