Počas tejto doby sa na ňom objavili moderné prvky a rôzne systémy, ktoré udržiavajú krok s technologickým pokrokom, no gro vozidla zostalo nezmenené. Ako sa mu podarilo udržať si pozíciu na vrchole potravinového reťazca bez akýchkoľvek razantných zmien? Existujú nejaké ďalšie SUV, o ktorých by ste mohli povedať to isté?

Mercedes-Benz trieda G
Zdroj: Daimler

Mercedes-Benz Geländewagen (nemecký výraz pre terénne vozidlo) vznikol ako nápad začiatkom 70. rokov minulého storočia. Hlavnou myšlienkou tohto modelu bolo vytvoriť odolné, schopné a ľahko použiteľné terénne vozidlo, ktoré by mohlo mať úspešnú kariéru na dvoch frontoch – vo vojenskom aj civilnom živote.

V roku 1972 sa Mercedes rozhodol, že nutne potrebujú SUV, ktoré sa nedá ničím zastaviť, ani vplyvom času. Preto sa rozhodli vytvoriť G-Wagen. Vývojárske práce boli dokončené v roku 1979 a produkčný model sa rýchlo „prebojoval“ na rôzne miesta, mimo bojiska aj do pápežovej garáže.

V minulosti sa predával dokonca aj ako kabriolet. Na konci desaťročia sa tak objavil na trhu stroj, ktorý bol rovnako dobrý na prepravu vojakov a techniky na bojiskách, ako aj na prepravu lyžiarov k alpským strediskám alebo farmárom po nekonečných hektároch viníc.

Mercedes-Benz trieda G
Zdroj: Daimler

Keď bola trieda G uvedená na trh, bola k dispozícii s rôznymi rázvormi a štýlmi karosérie, ktoré sa vyrábali ručne v rakúskom Grazi. Jedna z prvých veľkých objednávok pre armádu prišla od vodcu iránskej monarchie, no islamská revolúcia ju zrušila skôr, ako bolo možné splniť dodávku. Na prekvapenie sa trieda G oficiálne do Spojených štátov neexportovala, no niekoľko stoviek sa ich preplavilo cez oceán vďaka individuálnemu dovozu z „čierneho trhu“.

V roku 1980 prišla ďalšia neobvyklá objednávka priamo z Vatikánu. Model s označením 230 G má mať priehľadnú plastovú komoru, v ktorej by mohol pápež stáť na korbe auta, zatiaľ čo bude zdraviť svojich obdivovateľov a všetkých veriacich počas verejných vystúpení. Podľa magazínu Washington Post týmto spôsobom vytvoril Mercedes prvý Papamobil, ktorý mal na sebe priehľadnú bunku.

Mercedes-Benz trieda G
Zdroj: Daimler

Za ďalší veľký úspech sa podpísali Otto a Gunther Holtorf. Tí navštívili so svojim Mercedesom 300 GD až 215 rôznych krajín. Otto tvrdí, že so svojim G-éčkom prešiel takmer 900 000 kilometrov. Jediné väčšie opravy, ktoré musel počas 26-ročného súžitia s hranatým Nemcom vykonať, bolo ako zázrakom ložisko prednej nápravy.

Kombináciou správneho marketingu, extravagantnej ceny, vtedy ešte obmedzenej výroby a elegantného, no agresívneho vzhľadu, získal Mercedes triedy G s pribúdajúcim časom status legendy, ktorá je rovnako obľúbená bohatými manželkami, celebritami ako aj dobrodruhmi po celom svete.

Mercedes-Benz trieda G
Zdroj: Daimler

Aj keď niektoré ďalšie SUV prešli podobnou evolúciou, medzi tými najvýznamnejšími sa týči Land Rover Defender a Range Rover, zrejme iba ikonický Mercedes zostal praktický nezmenený a pritom sa neustále zlepšoval. Aj súčasná generácia predstavená v roku 2018 má stále významné prvky po svojom predchodcovi, ktorého sa „nikto nedotkol“ celých 39 rokov.