Unikátne auto bolo v danom okamihu vyvinuté ako najluxusnejšie a najexkluzívnejšie. A nielen to. Dokázalo prekročiť hranicu 350 km/hod bez toho, aby si jeho cestujúci vôbec všimli prácu vidlicového 12-valca. Rolls-Royce a Bugatti to nepriznajú, ale predchodcom zlatého veku luxusných superšportov bolo práve Exelero.
Vývoj tohto automobilu sa datuje na rok 2003, kedy výrobca pneumatík Fulda Tyres kontaktoval Daimler s dosť neobvyklou objednávkou. Malo ísť o rozmar, ktorý musí odrážať najvyššiu úroveň luxusu a výkonu, aký kedy značka vyrobila. Kontru mu mali robiť pneumatiky Fulda Exelero, ktoré boli navrhnuté tak, aby auto dosiahlo maximálny výkon.
Pri výrobe modelu Exelero poslúžil ako základ model Maybach 57. Ten mal pôvodne hmotnosť 2,66 tony a dĺžku 5,89 metra. Dizajn sa inšpiroval modelom Maybach SW 388. Samotný projekt zabral pracovnej skupine inžinierov 25 mesiacov práce. Konečný výsledkom pohonu bola V12 s objemom 5,9-litra schopná vyvinúť výkon 515 k (700 k) a krútiaci moment 1 000 Nm. Všetka sila motora bola prenášaná na zadnú nápravu prostredníctvom 5-stupňovej automatickej prevodovky.
Nešlo pritom len o výstavný prototyp, podmienkou objednávky bolo, že auto musí byť plne funkčné a treba na ňom vyskúšať potenciál novej rady pneumatík. Z tohto dôvodu sa 1. mája 2005 uskutočnila na talianskom okruhu Nardó prvá testovacia jazda, kde auto v rukách pilota Klausa Ludwiga dosiahlo rýchlosť 351,45 km/hod.
A presne táto skúška bola cieľom, ktorý spoločnosť sledovala od začiatku vývoja Exelero. Na testovanie vysokorýchlostných pneumatík predsa existujú vhodnejšie športové automobily, ibaže v tomto prípade boli nadštandardné požiadavky aj na ich veľkosť a nosnosť. Žiadny zo superšportov totiž neváži 2 660 kg a nemá priemer diskov 23 palcov.
Vývoj vozidla bol opradený mnohými tajomstvami a keďže išlo o funkčné auto vyrábané ručne do poslednej skrutky, cena bola dlho neznáma. Až v roku 2011 sme sa dozvedeli skutočnú sumu Maybache Exelero.
V tom čase auto stálo 5,4 milióna eur a zaplatil zaň rapper Birdman. Aj keď ešte dnes žasneme nad cenami Rolls-Roycu Boat Tail alebo Bugatti La Voiture Noire, nesmieme zabudnúť na to, že práve Maybach pripomenul, že v odvetví sa dokáže uživiť aj takýto nákladný spôsob výroby automobilu.